• Schnooglewookiemush

Har inte alla ingredienser... Hjälp!

Håller på att tina ett paket grillkorv, hittade för en stund sen ett recept som låter helt okej:
    matplatsen.org/

Dock så har jag ingen grädde, paprika eller Pastakrydda (Knorr). Tror ni det går bra att skippa paprikan och grädde? Har mjölk, kanske man kan pudra över lite mjöl så att det blir lite bättre konsistens?
    Vad kan man använda för kryddor istället för pastakryddan, vet inte alls hur den smakar.

Sen så tycker jag det låter lite med två-tre grillkorvar i grytan till fyra portioner. Eller?

• Svar på tråden Har inte alla ingredienser... Hjälp!
  • uniMog

ja du kan ta mjölk istället och sen reda såsen med mjöl. (blanda ihop lite mjöl med lite kall vätska och rör ner lite i taget tills konsistensen blir bra)

paprikan är väl till för att fylla ut, byt ut mot annan grönsak kanske?

I can Cum Lauder
  • Schnooglewookiemush
    Pejgan skrev 2009-11-09 16:12:46 följande:
    ja du kan ta mjölk istället och sen reda såsen med mjöl. (blanda ihop lite mjöl med lite kall vätska och rör ner lite i taget tills konsistensen blir bra) paprikan är väl till för att fylla ut, byt ut mot annan grönsak kanske?
    Har inga grönsaker alls, kylskåpet är i princip tomt.
    Något tips angående kryddningen? Står att man ska ta mycket av pastakryddan, men jag vet ju inte alls hur den smakar eller vad den innehåller...
  • uniMog

Om du inte har några grönsaker att ha i så öka mängden korv bara. Blir ju inte lika nyttigt men vafan

Kryddning.. ja jag skulle ha i...
    paprikapulver
    salt
    peppar
    någon grön örtkrydda (oregano, basilika...)
    lite tomatsås (passerade tomater, krossade tomater, ketchup...)

I can Cum Lauder
  • uniMog

och vitlök!

I can Cum Lauder
  • Schnooglewookiemush
    Pejgan skrev 2009-11-09 16:18:51 följande:
    Om du inte har några grönsaker att ha i så öka mängden korv bara. Blir ju inte lika nyttigt men vafan Kryddning.. ja jag skulle ha i... paprikapulver salt peppar någon grön örtkrydda (oregano, basilika...) lite tomatsås (passerade tomater, krossade tomater, ketchup...)
    Ähh, nyttigt ska det inte vara.

De kryddorna tror jag att jag har... Ketchup likaså. Får hoppas att det blir gott, annars blir jag halshuggen när sambon och sonen kommer hem.
  • Mamsis

Pastakrydda är ungefär som grillkrydda.

• Schnooglewookiemush
    Pejgan skrev 2009-11-09 16:20:03 följande:
    och vitlök!
    Självklart, det har vi i allt.
  • uniMog
    AtroCious skrev 2009-11-09 16:21:35 följande:
    Ähh, nyttigt ska det inte vara. De kryddorna tror jag att jag har... Ketchup likaså. Får hoppas att det blir gott, annars blir jag halshuggen när sambon och sonen kommer hem.
    Det är korv. hur illa kan det vara?
    I can Cum Lauder
  • Schnooglewookiemush
    Mamsis skrev 2009-11-09 16:21:59 följande:
    Pastakrydda är ungefär som grillkrydda.
    Okej, då borde man ju kunna ta grillkrydda och någon örtkrydda då... Läste någonstans tror jag att pastakryddan var italiensk, och det brukar ju vara lite örter då...
  • Schnooglewookiemush
    Pejgan skrev 2009-11-09 16:22:47 följande:
    Det är korv. hur illa kan det vara?
    Jamen tänk om såsen blir extremt vidrig. Vore ju inte kul.
  • Abrakadabra

Enligt Knorrs hemsida innehåller deras Pasta- & pizakrydda (antar att det är samma) "en väl balanserad och spännande blandning av örtkryddor"
    knorr.se/

• Schnooglewookiemush
    mion skrev 2009-11-09 16:31:22 följande:
    äppelbitar?? kan man väl ha i....
    Som sagt, kylskåpet ekar nästan... Äpplen finns inte.
  • mion

har/hade ett recept på en super enkel korv/curry gryta med äpplen i supergod var den...

hoppas middagen blev bra iaf =)

Svar på tråden Har inte alla ingredienser... Hjälp!