resulax?
har någon blivit tipsad om resulax när era barn haft hård mage?
ringde vårdguiden som sa att vi kunde använda oss av det när lillan är stenhård i magen... vågar man det?
har någon blivit tipsad om resulax när era barn haft hård mage?
ringde vårdguiden som sa att vi kunde använda oss av det när lillan är stenhård i magen... vågar man det?
Ja då, det är ingen fara. Har haft det till min son många gånger. Det innehåller inget salt som retar tarmen, gör bara som det står på förpackningen.
maria81: gkömde nämna att min lalla stjärna är 3.5 månader.. funkar det ändå? lät otäckt att det skulle verka inom en kvart.. stämmer det?
ok, min son är 3.5 år, han kan kämpa emot ett bra tag, tycker inte om att bajsa, men visst går det fort, tycker att du ska ringa barnmedicin och höra hur du ska göra och hur mycket du ska ta isf. Konstigt att de inte rekommenderar nåt annat när hon är så liten... messmör, lactulos eller nåt annat...
maria81: jo men vi har testat allt tänkbart.. messmör, laktulos, katrinplommon pure men inget hjälper...
men om vårdguiden rekomenderade det kan det väl inte va farligt? vad menar du med barnmedicin?
Barnmedicin heter det här hos oss, det är ungefär som en vårdcentral för små barn. Vårdguiden, är det vanlig sjukvårdsupplysning eller är det en sjukvårdsupplysning bara för barn? Jag tycker alltid att det känns bättre med råd från folk som arbetar bara med barn
Jag tror säkert inte att det är farligt i sig att använda resulax. På förpackningen står det hur man ska använda den till barn under 3 år. Själv tyckte jag bara att det lät konstigt med lavemang till så små barn, men det kan väl bero på att jag inte känner nån som behövt använda det.