• Lolilla

Samsung-tv med inbyggd digitalbox. Hjälp mig!

Köpte häromdagen en Samsung med så kallad inbyggd digitalbox. Kortet sätts alltså i en modul (Dilog) som förs in i sidan på tvn. Men! Det funkar inte. Jag får bara in en del av de digitala kanalerna. Vad kan det vara för fel? Jag har gjort kanalsökning men får bara in ett par av alla de kanaler jag betalat för. Någon som har samma och vet? *frustrerad*

• Svar på tråden Samsung-tv med inbyggd digitalbox. Hjälp mig!
  • Lolilla

Varför frågar jag sånt här på fl...? :- D

• c0ol

Ja det kan man undra, varför ringer man inte till boxer supporten

• c0ol

Kan ju vara så att du har comhem med :) men hur som, har du rätt conaxmodul?

• c0ol

Vad jag svammlar idag, det är conax för comhem och viaccess för boxer

• Lolilla
    c0ol skrev 2009-11-11 18:58:38 följande:
    Ja det kan man undra, varför ringer man inte till boxer supporten
    c0ol skrev 2009-11-11 19:02:15 följande:
    Kan ju vara så att du har comhem med :) men hur som, har du rätt conaxmodul?
    c0ol skrev 2009-11-11 19:03:18 följande:
    Vad jag svammlar idag, det är conax för comhem och viaccess för boxer
    Det är en conax (dilog) modul. Och att det är rätt får jag verkligen hoppas då han i affären gav mig den till tvn. Jag har com hem och jag har givetvis ringt supporten. Supporten har även gjort en koll på den så att den inte de moduler de har haft problem med, utan denna ska funka. Jag fick hjälp när jag gjorde kanalsökningen, men sen när jag inte "hittade" alla kanaler sa han att jag antagligen hade tvn inställd på att visa analoga kanaler. Han visste inte hur jag skulle ändra det och rekommenderade mig att ringa tillverkare (samsung). Nu har jag iofs hittat hur man växlar mellan analog och digital, men det hjälper inte. Frågan är var ringer man? Affären? Samsung? Comhem? (igen)
  • c0ol

och kortet sitter i ordentligt? det kan vara lite klurigt att få i det rätt

• Lolilla
    c0ol skrev 2009-11-11 21:37:05 följande:
    och kortet sitter i ordentligt? det kan vara lite klurigt att få i det rätt
    Jotack, jag märkte det. Men ja, så vitt jag kan förstå så sitter det rätt. Jag satte in det exakt enligt anvisningarna jag fick av supporten och innan jag fick det rättvänt så fick jag inte in några digitalkanaler överhuvudtaget. Så det måste väl sitta rätt? För om det sitter fel funkar det väl inte alls? Eller kan det vara så att det sitter fel och jag därför bara får in en del av kanalerna? (känns osannolikt, men är tvungen att fråga )
Svar på tråden Samsung-tv med inbyggd digitalbox. Hjälp mig!