• Anonym (fruktansvärt!!)

snälla hjälp!!

Jag har så ont att jag vet inte var jag ska ta vägen!! Jag har en visdomstand, den är på väg att växa ut men orsakar såååå mycket smärta i min mun.. Den är så liten att man ser bara kanten på tanden än så länge, mitt tandkött är svullen och svullnaden har spridit sig ner till halsen på hela vänster sida.. Kan knappt svälja mitt eget saliv och äta är näst intill omöjligt även om ja tuggar på andra sidan.

Svullnaden gör att jag inte heller kan bita ihop munnen. Vad ska jag göra?????

Gråter så ont det gör, ska till tandläkaren imorgon men finns det ingen huskur hemma som kan lindra?? Snälla dela med er av era erfarenheter!!!

Ont!!

• Svar på tråden snälla hjälp!!
  • TheMother

Har du tagit 1 alvedon och 1 ipren?
    Kombinationen ska tydligen hjälpa bäst som smärtstillande antar jag, för det är vad jag fick efter förlossningen.

Till små barn säger de ju att man kan ge dem något kallt att tugga på, så det kanske kan hjälpa lite?

TheMother skrev 2009-11-09 17:38:02 följande:
    Har du tagit 1 alvedon och 1 ipren?Kombinationen ska tydligen hjälpa bäst som smärtstillande antar jag, för det är vad jag fick efter förlossningen.Till små barn säger de ju att man kan ge dem något kallt att tugga på, så det kanske kan hjälpa lite?
    Åh, det har jag ju inte. Bara panodil, fasen också.. Is har jag faktiskt provat, hjälper icke
  • Aurora83

låter som du fått en infektion, dem kommer förmodligen bara spola rent i morron..

hänt mig ett par ggr, nu är jag jätta noga att borsta ända längst bak med en lite mindre borste och skölja med mun skölj.. har sluppit det nu..

Så tyvärr har jag bara det i förebyggande syfte, för att det inte ska komma tillbaka..

Men ingen speciell huskur... gör galet ont att borsta bort smutsen så du får nog stå ut lite till.. om du inte har några smärtstillande hemma..

• Kanskedinsyrra

Har du antiinflamatoriskt typ pronaxen hemma? skölj med munskölj... har du halstabletter typ bafucin så har ju det viss bedövande effekt lycka till! ps du kanske får pencilin imorgon, de kan ofta inte röra tanden förren infl. lagt sig... så va re för mig....

Aurora83 skrev 2009-11-09 17:40:03 följande:
    låter som du fått en infektion, dem kommer förmodligen bara spola rent i morron..hänt mig ett par ggr, nu är jag jätta noga att borsta ända längst bak med en lite mindre borste och skölja med mun skölj.. har sluppit det nu..Så tyvärr har jag bara det i förebyggande syfte, för att det inte ska komma tillbaka..Men ingen speciell huskur... gör galet ont att borsta bort smutsen så du får nog stå ut lite till.. om du inte har några smärtstillande hemma..
    Men usch, det gör verkligen galet ont.. Svullnaden pulserar av smärta!

Funderar på att ta en öl ikväll, kanske hjälper mig att glömma bort smärtan..
    Kanskedinsyrra skrev 2009-11-09 17:41:56 följande:
    Har du antiinflamatoriskt typ pronaxen hemma? skölj med munskölj... har du halstabletter typ bafucin så har ju det viss bedövande effekt lycka till! ps du kanske får pencilin imorgon, de kan ofta inte röra tanden förren infl. lagt sig... så va re för mig....
    Har ingenting som har med munvård att göra hemma, fasen. Måste inhandlas snarast!

Jag har inte bokat tid till tandläkaren heller, om man bara går in och beställer tid hur stor är chansen att man får en tid samma dag?

• Anonym (S)

Du måste ringa innan, jag fick iaf vänta ett dygn till...
    Bafucin är ju för halsont å det är receptfritt. Pronaxen vet jag itne om de släppt, det tar man ju typ för muskelinflammationer i knän med mer....

• Gladabarnensmamma

jag plockade ut mina visdomständer för ett år sen & hade en hel del problem innan.
    Köp _genast_ Listerine & skölj ordentligt varje timme.

• TheMother

Ring akut till den tandläkare som har jour redan ikväll istället. Vill minnas från när sambon var tvungen till det att det faktiskt inte blev dyrare än en vanlig tid.

Svar på tråden snälla hjälp!!