• jen längtar

flexitrax eller vanlig bilbana

vår son fyller 3år strax efter jul o nu är det dags att börja fundera ut julklappar och födelsedagspresenter.

Jag har börjat fundera på Flexitrax, är det något som passar redan vid 3år??
    Hur fungerar den och ska man välja att köpa Flexitrax eller en vanlig mer traditionell bilbana.

sen tar jag gärna emot fler tips o idéer på presenter som passar en kille på 3år.

• Svar på tråden flexitrax eller vanlig bilbana
  • Qiina

Flexitrax är då riktigt populärt här hemma.
    Jag tycker det är så bra för de kan använda sin egen fantasi och låta banan gå över tex en leksaks lastbil eller bygga den hur som helst, kul!
    Ett minus är dock bilarna som man inte kan styra lika exakt som en el bilbana...

• jen längtar

tack för dii svar!
    är det ingen mer som har nån erfarenhet av flexitrax?
    passar den från 3år??

• Kodia

Vi har Flexitrax, och tycker den är jättebra! Den passar från 3 år, och kan användas i många år. Då kan de önska sig fler delar i present allt eftersom. (praktiskt med presenter som är lätta att köpa, som inte bara är billigt omaka skräp, och som går att lägga ner tillsammans med de det redan har, tycker jag - det svämmar ju över av leksaker annars! *s*)
    Tänk bara på att se till att bilarna är avstängda efter lek, annars hamnar de lätt med fronten mot ett föremål, så att de inte går/låter, men batterierna dras ändå ur.

• Nattljus

Den är rolig, men låter förskräckligt mycket. Vi har banan med polisbilen och jisset vilket liv det blir, men har man barnrum lite separat så går det ju bra. Slukar batterier gör bilarna, lätt att glömma stänga av dem.

Svar på tråden flexitrax eller vanlig bilbana