• konka79a

feber på kvällarna

Hej nån som kan ge mig svar på varför min lilla 13 snart 14 månaders tjej har feber bara på kvällarna? Det började i tisdags när hon kom hem från dagis, hon hade inte alls varit pigg så vi tog temp det var 37,8 så det var ju nästan 38. Hon fick stanna hemma ons men under hela den dagen hade hon ingen feber låg runt 37-37,3 så det var ju skönt tyckte jag eftersom vi skulle på en kort shopping runda i Kalmar på tor eftermiddan. Men först gick vi till doktorn för att hon hostar så dant speciellt på kvällarna men det var ok vi fick lite mollipect vid behov och så fråga han om hon hade nån feber och om hon drack o åt bra och det har hon ju gjort. Sen åkte vi till Kalmar och allt gick bra. Sen när vi kom hem så hade hon över 38. Jaha tänkte jag då är det till att bli hemma på fredag också men den dagen var det heller ingen feber förrutom på kvällen, sen lördag ingen feber på dagen utan även då 38 på kvällen och sen idag har hon inte haft någon temp förrutom nu ikväll så hade hon 38 igen. Så vad kan detta vara, vet ju inte hur jag ska göra med dagis. Hon är ju hur pigg som helst på dagarna.

• Svar på tråden feber på kvällarna
  • sjuttiofemman

Tittade doktorn på hennes öron???
    Våran tjej har haft det så när hon haft öroninflammation.

• Flygaren

Hur hög feber har hon haft som mest? Har hon varit väldigt aktiv (lekt o stimmat) innan ni tar tempen? Små barn kan ibland ha lite högre kroppstemperatur än oss utan att det för den skull är feber. Bl.a kan den stiga om de lekt och rört sig mycket. Jag är kort sagt inte säker på att det är feber helt enkelt. Är hon påverkad på nåt annat vis på kvällarna? Tröttare än vanligt? Gnällig? Blek? Hängig? Tror du kan vara lugn så länge det inte blir mer symtom eller högre feber. Annars får du helt enkelt ta kontakt med sjukvården igen. Lycka till!

• Titti och mini

Säger också öroninflammation, typiskt att febern bara kommer på kvällen o att de mår rätt bra annars.

• Mosaik

på min bruksamvisning till tempen står det att upp till 38 är normalt på kvällen och 37 på dagen, alltså att tempen naturligt är högre på kvällen men det är ju konstigt att det börjat så nu iof

• konka79a

Tack för era svar. Var hos doktorn idag med henne men allt var ok inget fel på öronen och när han lyssna på lungorna var det också ok. Så förmodligen är det väl tänderna annars är det väl nått som går. Så idag har Mathilda fått gått till dagis och där sa de att de hade varit fler barn som haft feber på kvällarna men inte på dagarna. Men ikväll var det ingen feber så det kändes skönt. Flygaren undra hur mycket feber hon haft, det har legat mellan 38 och 38,8

Svar på tråden feber på kvällarna