• USB

Är så ledsen..

Har idag varit på gyn pga mensrubbningar. Läkaren konstaterade att jag har PCO redan vid gynundersökningen. Äggstockarna hade typiskt "PCO-utseende". Kompletterade med blodprovstagning också för att utesluta för tidigt klimakterium. Läkaren sa att jag inte har några ägglossningar alls längre. Fick nu provera för att åtminstonde få mens varannan månad.
    Jag känner mig så ledsen och nedstämd. Vi har två barn förut och vill verkligen ha ett syskon till men på läkaren så verkade det kört. Har svårt att acceptera att man vid 31 års ålder är utdömd rent fertilitetsmässigt. Jag frågade om metformin men hon avrådde mig från det. Hon sa att man mådde bara illa av det och att det funkade bäst på patienter som låg på gränsen till för högt glukosvärde. Jag ligger lågt i glukos och därför fick jag det inte för då kunde jag bli riktigt dålig sa hon.

Ska man bara acceptera läget eller finns det något man kan göra själv?

• Svar på tråden Är så ledsen..
  • nibban

Jag fick mitt första barn nu i mars och vi hade jätte svårt att bli gravid.. Sökte hjälp och fick diagnosen pco!!!

Jag är 26 år och vill gärna ha 2 barn till har alltid drömt om 3 barn, men kan sjukvården necka en hjälp då???

Det är väl deras uppgift att hjälpa... Har du fått hjälp med dom 2 andra graviditeterna oxå?

Lycka till och hoppas det löser sig!!

• USB
    nibban skrev 2009-11-09 19:50:29 följande:
    Jag fick mitt första barn nu i mars och vi hade jätte svårt att bli gravid.. Sökte hjälp och fick diagnosen pco!!!Jag är 26 år och vill gärna ha 2 barn till har alltid drömt om 3 barn, men kan sjukvården necka en hjälp då???Det är väl deras uppgift att hjälpa... Har du fått hjälp med dom 2 andra graviditeterna oxå?Lycka till och hoppas det löser sig!!
    Mina barn är IVF-barn. Det fanns ingen förklaring till våran barnlöshet så därför fick vi göra IVF. Någon PCO har de inte hittat tidigare. Läkaren idag läste allt från början och kunde inte hitta något som tydde på det. Allt började efter sista barnets födelse. På läkaren idag så verkade allt vara kört nu.
Svar på tråden Är så ledsen..