ok med frukost i bilen för en 8åring?
Sonen var hos sin pappa i helgen och han brukar få göra lite som han vill när han vill lämna om det ska vara på söndagen eller måndagen, längre vill han inte ha då han anser att han inte kan då det är 4 mil till skolan från han, så det är en bit att åka.
Iaf, i dag berättade sonen då som är 8 år att han åt frukost i bilen, 2 risifrutti.
Dessutom är sonen laktosintollerant.
det lät inte som frukost jag tycker att det är ganska söt-sliskiga saker risifrutti mannafrutti.
Han ska ju orka med skoldagen som mestadels är före lunchen för efter lucn är det typ bara 1 timme så frukosten är ju den viktigaste delen om han ska orka lära sig något.
vad tycker ni.. är det ok.. eller inte... jag går å velar om jag ska ringa han och prata och säga att han borde ha en mer näringsrik frukost, och frukost som inte innehåller laktos..
helst hemma vid frukostbordet annars serverar de frukst på skolan 7.15... hemma kan han äta frukost på 15 minuter så jag ser inte problemet att han inte skulle få göra det med papap...
å andra sidan så är det bara varannan helg han träffas sin pappa.. men ska det vara en ursäkt att ge fel mat.. syftar på att han är laktosintollerant - pappan har andra barn och fru så han borde ju vara van vid att lösa dessa små problem.