• Anonym

Bostadsbidrag om man har pengar på banken

Om man har pengar på banken räknas det in i bostadsbidraget,så det blir lägere?

Jag förstår att det inte är rätt att sitta med pengar på banken o sen få bostadsbidrag. Men jag o mannen ska skilja oss och jag kommer få lite pengar för huset men eftersom det är för lite för att ha råd med en lgh 300-500 tusen och jag har för låg lön för ett stort lån, så försöker jag hitta en hyresrätt.

Skulle ju vara bra om man kunde spara pengarna för framtida köp av lgh och för att ha en trygghet om något skulle hända.

Vad händer t.ex om du har bostadsbidrag men sparar pengar på ett konto t.ex?

• Svar på tråden Bostadsbidrag om man har pengar på banken
  • Anonym

Man skriver in sina tillgångar på blanketten när man söker... så jo, det påverkar nog bostadsbidraget om man har mycket pengar sparade.

• The Black Lady

Man får ha visst mycket sparande när man har bostadsbidrag, men jag vet ingen summa. Ring FK och fråga.

• Anonym

förmodligen och det är rätt. bostadsbidrag är tillför dom som ej har pengar inte till för dom som vill spoara pengar till framtida boende.

• Anonym (.)

Man ska uppge alla tillgångar som överstiger 100.000kr om jag inte minns helt fel, så det påverkar bidraget.

Svar på tråden Bostadsbidrag om man har pengar på banken