• Livia

Svan vs. Tripp trapp!

Hej!

Vi ska inom kort inhandla en barnstol och då står det mellan svanen och tripp trapp. Vad tycker ni om dessa stolar?

Kopiera detta inlägg och fyll på med dina åsikter.........

SVANEN

+
    Kan ha den i många år

-
    Ful

TRIPP TRAPP

+
    Fin design

-
    Kan vara svårt att få i och ur barnet då utrymmet mellan sitts och bygel är liten

• Svar på tråden Svan vs. Tripp trapp!
  • Livia

Är det ingen här som har eller vet något om dessa stolar?

• Livia

Vad trist att jag inte får någon hjälp. Men jag kanske är lite för stressig, kanske någon skriver lite senare.

Kram kram Livia

• Josis

Vi har en tripp trapp o e supernöjda...

SVANEN

+
    Kan ha den i många år

-
    Ful

TRIPP TRAPP

+
    Fin design
    Kan ha den oxå i många år

-
    Kan vara svårt att få i och ur barnet då utrymmet mellan sitts och bygel är liten
    Kunde vart lite billigare (men värt pengarna ändå)

• ucka

Vi har en tripptrapp (köpt begagnad 200kr) och kusinerna en svanen. Vi har aldrig ångrat oss men det har svägerskan...

SVANEN

+
    Kan ha den i många år

-
    Ful
    väldigt ranglig efter ett tag
    liten sittyta
    inställnings skruvarna lossnar och om man skruvar tillräckligt hårt skunker de in och ger fula märken

TRIPP TRAPP

+
    Fin design
    håller sig snygg- bra begagnat!

-

• Bubben04

Är super nöjd med vår tripptrapp, även den kan man ha i hur många år som helst. till och med när man är vuxen. *ler*

Håller också med om att den är snyggare, och ser mer rejäl ut.

Har en kompis som har en svan och hon ångrar sig nu och vill gärna ha en tripp trapp, men kommer tyvärr inte ihåg varför.

K

• Norahs mamma

Svårt att få i och ur barnet??
    Hur gör ni då?

Jag har inga problem med att få i min vilda jättebebis ( ) i stolen...
    Har ni den rätt inställd?

• päron

Vi funderar på en tripp trapp men såg svanen också, men den var inte lika fin design tycker jag. Vi funderar på en vitlaserad, någon som har en sån? Det fanns inget exemplar i affären nämligen.

• Bubben04

päron: vi har en vitlaserad och tycker om den massor, om du ska köpa bygel till försök få vit färg på skinnet. Passar super bra till, eller iaf en ljusnyans.

• KaKje

Vi har svanen och vi är jättenöjda! Den ställbara bygeln är SUPER!!

Dessutom tycker jag den är skitsnygg!!

• Katharina

Svanen är snyggare än tripptrapp tycker jag. Sittdelen på svanen ställs efter hand. Tripptrapp stolen är ju jättekonstigt formad på sittdelen, finns väll inga barn som ser ut så över rumpan?

• BlueBlue

Trip Trap får ju alltid bäst i test för sina stolar. Bara det är värt mycket tycker jag. Vi har införskaffat en sådan men vår bebis är bara 11 dagar så vi har inte använt den ännu.

• trollsnurran

Vi har en Svan och jag tycker den är jättebra! Fin är den också dessutom.

• Inger

Puffar för Tripp Trapp, vi är jättenöjda med vår. Har inga erfarenheter av Svanen. Är imponerad av ytan på Tripp trappen, den är jättelätt att hålla ren trots att det är trä. Man kan gnugga rejält med "vass" svamp, allt lort lossnar lätt och det blir inte en repa i träet.

SVANEN

+
    Kan ha den i många år

-
    Ful
    väldigt ranglig efter ett tag
    liten sittyta
    inställnings skruvarna lossnar och om man skruvar tillräckligt hårt skunker de in och ger fula märken

TRIPP TRAPP

+
    Fin design
    håller sig snygg- bra begagnat!
    Bra och hållbar träyta

-

• Livia

Nu känner jag att det blir en Tripp trapp för vår del. Jag var mer inne på en Svan innan jag läste alla era åsikter. Och visst är Tripp trapp mycket snyggare!

Hoppas att tråden fortsätter då jag vet att det är många som velar mellan just dessa två stolar. Det känns mycket bättre att få höra lite om de två innan man gör sitt val.

Kram Livia

Svar på tråden Svan vs. Tripp trapp!