• 79Malla

När ska man hämta hem barnvagnen?

Hej!

Vi har bf den 29/11 och från början hade vi tänkt hämta vagnen cirka 1-2 veckor innan, så att den finns hemma. Men sedan har vi hört många som inte har hämtat den förrän bebisen är född (när mamman ligger på bb).

Därför undrar jag hur ni andra har gjort / har tänkt göra när ni hämtade / ska hämta ut er barnvagn?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden När ska man hämta hem barnvagnen?
  • vanilla deej

Vi kommer hämta vagnen när vi får samtalet från Babyproffsen. Kan vara skönt att prova den lite före bebben kommer.

Jag tror det är många som låter bli att hämta vagnen ifall det skulle gå dåligt på förlossningen, men om man resonerar så så skulle man inte handla något annat heller. Själv är man lite kontrollfreak så jag vill gärna ha allt hemma och slippa känna paniken när bebben väl kikat ut, då vill jag bara luta mig tillbaka o njuta och lära känna bebben.

• Verkligen

Vi hämtade våran i början av Oktober. Vi har BF nästa vecka. Orka hämta den efter förlossningen... Skönt att ha den hemma och redo för användning..=)

♥ BF 18 November 2009 ♥ www.somvemsomhelst.blogg.se
  • Bellbox

Många hämtar den långt innan, men då ska man kolla upp om garantin börjar gälla vid uthämtningstillfället eller hur det fungerar!
    (så garantin inte tickar iväg flera månader innan man ens börjar använda vagnen...)

• mamma till pyret

Är i v.23 och har vagnen här hemma, de flesta jag känner har tagit hem vagnen ungefär vid samma tid.

• livet med barn

jag har BF 6/2 och jag å sambon ska hämta vagnen den 25e januari men vi får hämta den tidigare bara vi ringer och "förvarnar" =).
    Dom har den redan i butiken så vi skulle kunna hämta den idag om det vore så.

• mamma till pyret
    livet med barn skrev 2009-11-10 11:14:23 följande:
    jag har BF 6/2 och jag å sambon ska hämta vagnen den 25e januari men vi får hämta den tidigare bara vi ringer och "förvarnar" =). Dom har den redan i butiken så vi skulle kunna hämta den idag om det vore så.
    Så gjorde vi också med första barnet. Nu till andra barnet köpte vi vagnen på Babyproffsens rea, så det var liksom bara att passa på! :)
  • livet med barn

mamma till pyret skrev 2009-11-10 11:16:13 följande:

Så gjorde vi också med första barnet. Nu till andra barnet köpte vi vagnen på Babyproffsens rea, så det var liksom bara att passa på! :)
    det är super smart att handla den på rea =).
    vi fick med åkpåse i priset när vi köpte våran =).
  • livet med barn

den är ju inte sämre för att man köper en 09-a även om man inte får bebben förrens i början av 2010.

• 79Malla

vanilla deej skrev 2009-11-10 11:10:07 följande:

Vi kommer hämta vagnen när vi får samtalet från Babyproffsen. Kan vara skönt att prova den lite före bebben kommer. Jag tror det är många som låter bli att hämta vagnen ifall det skulle gå dåligt på förlossningen, men om man resonerar så så skulle man inte handla något annat heller. Själv är man lite kontrollfreak så jag vill gärna ha allt hemma och slippa känna paniken när bebben väl kikat ut, då vill jag bara luta mig tillbaka o njuta och lära känna bebben.
    Jag känner också att det är skönt att ha allting hemma, så att man slipper tänka på annat när bebben har kommit! (Och att man kan lufta ur vagnen så att den inte luktar fabrik!)
    Det är sambon som är lite nojig, men jag tycker samma sak som dig - då skulle man inte ha köpt de andra sakerna heller.

Sedan är det ju det med garantin, att det kanske går flera veckor innan man egentligen börjar använda den..... Men det är kanske någon som man kan "bjuda på"?
  • mamma till pyret
    livet med barn skrev 2009-11-10 11:18:43 följande:
    mamma till pyret skrev 2009-11-10 11:16:13 följande: det är super smart att handla den på rea =). vi fick med åkpåse i priset när vi köpte våran =).
    livet med barn skrev 2009-11-10 11:19:14 följande:
    den är ju inte sämre för att man köper en 09-a även om man inte får bebben förrens i början av 2010.
    Kan bara hålla med dig! :) Skönt att ha det mesta ordnat med ifall bebis vill titta ut tidigare än väntat med! Man kan aldrig veta.
Svar på tråden När ska man hämta hem barnvagnen?