Har svårt att lita på min sambo
Har varit tillsammans med min sambo i 1 ½ år nu, och jag har på senaste tiden blivit mer och mer svartsjuk. Det är jättejobbigt.
Jag tror det började då jag av misstag läste en diskussion han hade haft med en gemensam kompis där han berättade att "på gymmet fanns det massor av ögongodis" och han misstyckte inte. Det här var inte det jobbigaste att läsa, eftersom jag tycker att titta borde alla få göra. Utan då han i samma konversation klagade över att han mådde så dåligt av att bara "sitta hemma med mig i soffan och dega", det tog luften ur mig! Har alltid trott att jag har varit så pass öppen för honom att göra precis som han vill, men nu kändes det som om det var mitt fel att han mådde dåligt och tvingade honom att vara hemma med mig!
Jag har tidigare haft pojkvänner som varit otrogna, och känner att jag nu har svårare för att inte klandra min nuvarande pojkvän, för mina tidigare pojkvänners otrohet. Har börjat bli mer orolig och snokar! Fy vad jag skäms! Har pratat med honom om allt detta men det känns inte som om han förstår hur sårad jag blev och hur mycket det har påverkat mig.
Nu har jag dessutom, tack vare min fula vana att snoka, sett att han porrsurfar. Jag har inget emot att han gör det, men jag skulle gärna vilja att vi gjorde det tillsammans. Kan man fråga om det eller ska jag låta honom sköta sitt?
Känner att jag måste få hjälp att bryta den onda trenden, för annars kommer jag att förstöra vårt förhållande. Det är inte ett alternativ för mig. Kanske bottnar min misstänksamhet i att jag är rädd att förlora honom? Är så ledsen på mig själv, för att jag misstänker honom för saker som andra har gjort mot mig. Hur gör jag?
Tusen tack på förhand