Stresshantering, avslappningskurs
Nån som gått nån kurs i detta? Som tycker den var bra?
Nån som gått nån kurs i detta? Som tycker den var bra?
Ingen som har gått nån kurs eller liknande för att bli av med sin stressknut och lära sig hur man slappnar av?
Nej, men jag skulle nog behöva.
Är du stressad?
O ja, har alltid en knut i magen av stress och kan inte slappna av. Men helt underbart när vi var bortresta i helgen och jag helt plötsligt kände att jag slappnade av! Du då - hur är det för dig?
Har haft en stressknut i magen till och från efter förlossningen, försöker att varava ner men det är svårt! Det behövs inte mycket för att jag ska känna av det, telefonen ringer, killarna skriker.
Usch ja, vad jobbigt, du och jag har kanske samma knut - en sån där som inte släpper vad man än tar sig till?
Ingen som haft knut i magen och lyckats få bort den? Jag har den jämt nu och lite förtvivlad - vad göra??
Sätt dej och djupandas, koncentrera dej på en sak i taget.
Försök göra det lite mysigt på kvällen, sätt dej i soffan och läs en bok, kolla på tv, tänd ljus, ha en filt på dej.
Så försöker jag göra, visst funkar det, i bland har jag ingen knut i magen, men oftast.
Jag kämpar på.
Någon som gått en sån kurs som kan rekommendera det? Vart kan man vända sig?
Esterella - jag har försökt med att ta det lugnt och sådär och det funkar för en minut. Sedan kommer det tillbaka, kan inte och vet inte hur jag ska bära mig åt för att slappna av. Går här hemma nu i mysbraller, har inget att vara stressad eller orolig för men lik förbannat är den där knuten där... Blir inte av med den.. Tack ändå raring