• Smurflovve

Grand danois

Försöker leta efter Grand danois kennlar i östergötland eller nära östergötland utan att få resultat, vet ej vart jag ska söka någonstans har försökt kolla på kennel.se och svenska grand danois klubben, hittar en i östergötland men hemtelefon är avstängd och tror att den kenneln inte är så aktuell längre.
    Skulle vilja hitta en valp att ta på foder men finns bara på långa avstånd här i från...

Tacksam för svar om någon där ute vet..

• Svar på tråden Grand danois
  • Smurflovve
    ebben skrev 2009-11-10 17:17:26 följande:
    skk.se kanske kan hjälpa...
    Fattar inte vart man ska gå in o söka för just att hitta en kennel med denna ras..?...bara jag som inte hittar?
  • ebben

tja... gå in på skk ,sen får du klicka dig fram till rasklubbar. tror det står nåt om hund bara först. sen rasklubbar/specialklubbar-då kommer du sen till grand danios sidan DÄR finns sen info om kennlar mm.

• ebben

"om hund" finns det i sidan där... där kan du klicka.

• hundpuss

TS

gå inte efter var kenneln finns,
    gå efter hur seriös uppfödaren är , samt vilka resultat de har i sin uppfödning. Det är det som är det viktiga, inte vilket postnummer de har.

• Lokatt
    Vision400 skrev 2009-11-10 22:52:49 följande:
    TS gå inte efter var kenneln finns,gå efter hur seriös uppfödaren är , samt vilka resultat de har i sin uppfödning. Det är det som är det viktiga, inte vilket postnummer de har.
    Håller med, särskilt viktigt om du ska ta en hund på foder!
    Det är oxå många som inte vill lämmna ut på foder till folk som de inte känner och till folk som är nya innom rasen. GD har ganska krävande tonårsperiod som kan vara svår för den ovana.
    Tänk på att om du ska vara fodervärd så kommer du troligen få åka runt på massa utställningar, så bara där har du massa långt åkande.
  • Ofeliaa
    Lokatt skrev 2009-11-11 08:52:23 följande:
    Håller med, särskilt viktigt om du ska ta en hund på foder! Det är oxå många som inte vill lämmna ut på foder till folk som de inte känner och till folk som är nya innom rasen. GD har ganska krävande tonårsperiod som kan vara svår för den ovana.Tänk på att om du ska vara fodervärd så kommer du troligen få åka runt på massa utställningar, så bara där har du massa långt åkande.
    Håller bara med...
    Har nu en snart 5 mån gammal pojke här hemma, full med bus redan i morse hittade jag honom i soffan med den nya inköpta skurhinken och jag lovar man måste hålla koll på dom, stor skada kan ske väldigt snabbt.
    Då när det gäller utställning så har jag valt att avstå, han ska kastreras enl vet vid 6 mån ålder, har valt att göra det då jag har små hundar hemma och flickor.
    När det gäller försäkring just på GD så är den väldigt hög samt (vad jag upplever) känslig mage och har då valt ett dyrare foder (599kr/säck) för att han ska lägga på sig rätt mängd hull och inte växa för fort som då kan skada deras skelett.
    Min rekomendation är att vara VÄLDIGT påläst INNAN du har bestämt dig.

Lycka till!
  • Smurflovve

har hittat en seriös som ligger "bara" ligger 20 mil ifrån oss, skulle i så fall bli en 18 mån tik Fast vi har ej bestämt oss än..

Svar på tråden Grand danois