• Anonym (gravid)

gravid och magknip

Jag är gravid i vecka 11. Jag har de senaste dagarna sådant fruktansvärt magknip som kommer och går. Känns som knivar i magen och jag får frossa. Jag blir så otroligt trött av att ha ont i magen. Försöker gå på toa och släppa väder men det hjälper bara en kort stund. Någon som har tips på hur jag ska slippa detta otyg?

• Svar på tråden gravid och magknip
  • Anonym

Jag hade också det! Det gick över efter någon vecka. Jag åt starka järntabletter också och bm trodde det va en kombination av det och att tarmarna svullnar. Krya på dig

• Anonym (gravid)

Tack för att du svarade! Trodde jag var ensammast i världen om detta. Det är stor bekymmer vissa dagar. Igår var jag t ex tvungen att gå hem från arbetet. Jag äter inga järntabletter ännu, så det måste bero på tarmarna.

• camillaja

Man blir trögare i magen av graviditeten. Jag hade likadant, fick gå ut och gå långa promenader (ca 2h). På morgonen var jag ut ca 30 minuter innan jobbet. På jobbet sprang jag runt så mycket jag bara kunde, är lärare, det blev en del kopierande... När jag kom hem var jag ute 2h och innan jag la mig gick jag ut en halvtimme igen. Hundarna var överlyckliga! Det höll i sig i ca 8 veckor, och jag gick ner 10kg. Men min BM sa att det inte var någon fara, jag hade lite till övers.... Nu är jag i v. 21 och det känns mycket mycket bättre!

Lycka till och satsa på promenader, det får igång magen!

Svar på tråden gravid och magknip