• pinklady

Han har slutat snusa... o jag står inte ut med honom!!

Jag blir tokig!

Min kille har precis slutat snusa. Han slutade i fredags pga att hans puls är jättehög så hans läkare rådde honom till det. O visst det är väl bra. Men nu är han tjurig o grinig. Inte alls som han var innan. Jag är fullt medveten om att jag borde stötta o uppmuntra honom men jag orkar inte för inget av det jag gör eller säger passar honom.

Till saken hör att vi har haft det ganska struligt det sista halvåret men de senaste 4-5 veckorna har vart helt underbara, och så blir det såhär... Inte alls vad vi behöver.
    Är så orolig att det här kommer bli slutet för oss...
    Vad har ni för erfarenheter av detta. När blir han "normal" igen? Och hur mycket ska man stå ut med som flickvän? Han är inte otrevlig eller så, bara lite "off" o gnällig...
    Några råd o tips???

• Svar på tråden Han har slutat snusa... o jag står inte ut med honom!!
  • Sanna73

Min man slutade snusa ett tag, starkt påhejad av mig. Efter ca två månader stöttade jag honom i beslutet att börja igen. Han blev helt hopplös, gick knappt att leva med. Nu slutade han inte av medicinska skäl utan mest tror jag för min skull. Att snusa är en del av hans identitet och han fixade det som sagt inte alls.

Annars tycker jag att om din sambo är lite off så stötta honom. Att sluta snusa är tydligen något av det värsta man kan göra. Det tar ett tag (ganska långt) innan nikotinet går ur kroppen och så är det ju det psykologiska. Ge sambon lite utrymma och tid så löser det sig nog för er.

Lycka till.

• Pink Rose

Förstår att det är jobbigt just nu, men han har ett beroende som hans hjärna måste bli av med och det därför han är som han är. Det borde gå över snart... Och tänk på att det inte är så för alltid

Vet inte om du blir jobbig om du har PMS, men om du blir det så kan du ju tänka på vad han får stå ut med då Kanske en dålig tröst, men det är ju alltid upp och ner i förhållandena. Du får se det som en fas...

• Vintervila

Min man har försökt sluta flera ggr men han blir så grinig och otrevlig jämt så det slutar med att han börjar igen.. Så du är inte ensam!

• pinklady

Skönt att veta att det finns några som vet vad jag pratar om!!!

Vi är dock inte sambos än, och vi bor 13 mil från varandra så det är därför jag blir lite orolig. Hade vi bott ihop skulle ju inte detta kunna förstöra förhållandet på det sättet men nu har vi ytterligare en grej emot oss. Hoppas bara att hans kärlek till mej är så pass stark att det kommer hålla.
    Lova att ni håller tummarna, även om ni tycker att jag är larvig!!

• desiderata

Är själv snusare och har försökt sluta men dock börjat igen pga att omgivningen inte stått ut med mig då....man blir SUPERgrinig.
    Mina mostrar har däremot lyckats snusa - de använde sig av nokotinfri snus. har man bara nåt under läppen luras kroppen lite att känna samma effekt som av nikotinsnus. GÅR inte bara sluta tvärt av. Trappa ner och byt successivt till nikotinfri snus är mitt tips.

• drömmare3

jag vet va du pratar om. min man slutade efter 14 år o var utan 1 år. i början var han grinig sen blev han normal men tjuvrökte ibland. nu snusar han igen o e mycke lugnare.

• wamma

Fnns ju nikotinploster för rökare, väll sak samma eller? Be han plåstra om sig

• SNULTRAN

Hmmm.....min får efter dessa svar absolut inte sluta snusa ( rusar i väg och ska köpa en hel stock med grov portion)

Svar på tråden Han har slutat snusa... o jag står inte ut med honom!!