Snälla, ni med fettknölar eller andra ofarliga knölar, hjälp.
Jag sitter och är livrädd. Jag ska gå till läkaren men jag har en enorm fobi för läkare pga att jag är lider av svår hypokondri. Jag är gravid i v.18, 26 år gammal frisk för övrigt(bortsett från min mentala hälsa). Lite överviktig. När jag hade fött mitt barn för ca 1,5 år sedan upptäckte jag en knöl på vänster sida mellan 2 revben, stor som en mandel el liten vindruva. Känns relativt mjuk . Kan som trycka upp den på revbenet. Den ömmar inte men kan göra det lite grann om jag kännt på den mycket.
Nu för en vecka sedan kom jag å tänka på knölen igen å den är fortfarande kvar i samma storlek(har den vuxit är det väldigt lite).
Jag började känna som ett tok över revbenen å tycker jag känner fler liknande grejer men inte alls i samma storlek. Jag bad min pappa å syster känna å det tycker det känns som en muskel el sena. Men det är en knöl å det känns inte likadant på bägge sidor....
Jag har även börjat oroa mig för 3 knölar jag har i ena blygdläppen, har haft dem i 6 år. En till storlek av en liten vindruva å 2 st som ärtor. Dessa är som "flyttbara" å har inte ändrat storlek. Varit hos 2 läkare när jag nyss upptäckt dem. Ena sa cysta, andra sa slemsäck. Men nu börjar jag tvivla. Å är rädd att dessa också är farliga cancer knölar.....Å jag är så rädd och vädjar till er som har fettknölar el liknande att beskriva era. Vart de sitter?, hur de känns? Hur länge ni haft dem?
Alla inlägg, "gå till läkare", "en bekant till mig hade liknande å det visade sig vara cancer", UNDANBES.....tack