Turkiet, alanya, pascha bay
Hej :)
Någon som har varit i turkiet, alanya på ett hotell som heter pascha bay?
är det fint? någon som haft all inclusive? var det värt pengarna att ah det isåfall? tacksam för svar :)
Hej :)
Någon som har varit i turkiet, alanya på ett hotell som heter pascha bay?
är det fint? någon som haft all inclusive? var det värt pengarna att ah det isåfall? tacksam för svar :)
Pascha Bay är jättebra val för barnfamiljer, har hört många som är positiva. Läs bl a här:
www.travelpix.nu/forum/viewtopic.php&highlight=pascha
www.travelpix.nu/forum/viewtopic.php&highlight=pascha
Vi var där förra året med vår 2-årige son, det var vår första "längre" resa med honom och det var perfekt. Mycket barnvänligt hotell, bra pool osv, lekrum, bamseklubb osv. Rent och fräscht. Stranden ligger framför hotellet. Det kan vara lite häftiga vågor ibland för småbarn (inte speciellt höga men de slår ganska hårt längst fram), men barnen brukar ändå föredra poolen (där är en liten rutschkana som var mycket uppskattad). Vi hade halvpension, bra frukostbuffé (fast som svensk påläggsätare saknar man ju charkuteriet som inte får serveras eftersom det är muslimskt land) och god middagsbuffé. På lunchen tog vi ofta avhämtning i baren. Jag vet inte om det blev så mycket dyrare för oss. Men det kan nog vara skönt att ha All inclusive. Åker man en vecka är buffén helt ok, men åker man 2 veckor kan jag tänka mig att man kan sakna variationen.
Vi åker i alla fall gärna dit igen!
Nu är det några år sen, vi var så nöjda. Inget att klaga över. Vi hade halvpension, bra mat barnen kkkunde äta sen var det något för dom och vi vuxna kunde fortsätta i lugn och ro,Suveränt avkopplande familjeresa och man bara vill sola slöa och njuta av varandra.
Vi var där två veckor i slutet på augusti och var mycket nöjda. Vi hade halvpension och tyckte maten var mycket bra. Tyckte inte att det blev upprepning även om det var samma temakvällar varje vecka.
Det är ju upp till var och en om man vill ha All Incusive, men jag skulle nog inte rekommendera det på just detta hotell, eftersom det finns restaurang på andra sidan vägen, alternativt poolbaren för lunch, eller så lagar man något enklare själv. Man brukar ändå inte vara så hysteriskt hungrig efter en rejäl frukost och i den värmen. Men det är som sagt upp till var och en. Personligen så köper jag hellre några flaskor läsk och vatten och har med mig till poolen istället för att stå i kö för ett glas läsk.
Annars är det ett barnvänligt hotell. Inte mycket trappor att tala om, barnstolar i restaurangen och bra babypool. Det enda som jag tyckte kunde vara bättre var poolerna. Det hade varit mer barnvänligt med en sluttande ände.
Slutligen så var ju transfern en aning lång, nästan 2 timmar, plus att hemresan skedde mitt i natten, vilket var ett litet minus.