• Anonym

Blödning efter samlag

Jag har i snart två år blött då och då efter samlag. Jag har varit hos två olika gynekologer och gjort cellprov plus tittat på tappen i mikroskop. När jag först gick dit för att jag hade blödningar så fick jag veta att jag hade lättare cellförändringar, men nu är de normala men jag blöder fortfarande ibland. Jag har inte riktigt fått något svar på varför, kanske en infektion sa en gynekolog, och jag undrar om någon av er har varit med om något liknande. Det är min livmodertapp som är lättblödande. Det oroar mig lie granna plus att det stör sexlivet när man alltid funderar på om det ska komma blod eller inte.

• Svar på tråden Blödning efter samlag
  • Madickeri

Hej
    Jag är koniserad för några år sedan...
    Och nu 2 år bakåt så blödde jag oxå efter (ibland vid) samlag...
    vid gynundersökning blödde jag lite, tillräckligt för att dom inte skulle kunna ta cytologprov så jag gjord en skrapning istället...
    men efter jag slutade med p-piller & blev med barn så upphörde blödningen...
    Vi som haft cellförändringar eller gjort konisering har skörare livmoderstapp... blöder vid beröring...
    Jag var för 2 v. sen och kollade upp min tapp (UL)... tappen ska vara typ 4 cm... å min var 3.6 & helt normal... I början av min grav. var jag nervös men inte nu efter undersökningen...
    LYCKA TILL!

• kam

Tack så jättemycket för ditt svar.

Svar på tråden Blödning efter samlag