• Anonym (?)

Har allt kommit ut om man slutar blöda?

Har fått MA och är så rädd att behöva skrapas. Fick tabletter och jag vet att det mesta har kommit ut. Jag har slutat blöda också...är det ett tecken på att allt kommit ut eller kan det ändå finnas rester kvar? Om jag får - på ett gravtest, har allt kommit ut då?

• Svar på tråden Har allt kommit ut om man slutar blöda?
  • Hannah76

Hcg kan finnas kvar i kroppen i upp till 9 veckor. Har du fått tid för en undersökning?

• Anonym (?)
    Hannah76 skrev 2009-11-11 10:11:45 följande:
    Hcg kan finnas kvar i kroppen i upp till 9 veckor. Har du fått tid för en undersökning?
    Oj, även fast allt är ute?

Ja, jag ska på undersökning om 2 veckor.
  • Anonym (mee)

Det kan finnas små rester kvar även om hormonet är ute ur kroppen. På återbesöket kommer de kolla så du är "ren"!

• Anonym (trasig)

hej
    jag blödde väldigt lite av mig själv så att säga.. bara mkt när jag fick någon slags medcin...

har fajtats med läkarna och efter 7 besök sedan mitt MA för 6 veckor sedan var jag inna och skrapades i går pga rester...

så se till att bli kollas ordentligt, jag har ev fått infektion också nu pga av att det ville vänta så länge... grrr

hoppas det går bättre för dig än vad det gjorde för mig..
    ta hand om dig.

• Anonym (tom)

Fick MA bekräftat i förra veckan, har sedan dess haft bruna och blodiga flytningar, går med binda förberedd på nigarafallet. Hur har det varit för er andra? behöver det komma en stor blödning för att allt ska komma ut eller kan det komma lite hela tiden? Har för övrigt inte mer ont än en mensvärk... Fick ingen medicin utan skulle bara hem och vänta ut att kroppen skulle ta hand om det själv. Ska dit igen på tisdag för undersökning.
    Hoppas det finns någon som kan ge mig lite svar..
    Kram på er alla!

• Anonym (trasig)

Anonym (tom) skrev 2009-11-11 18:44:50 följande:

Fick MA bekräftat i förra veckan, har sedan dess haft bruna och blodiga flytningar, går med binda förberedd på nigarafallet. Hur har det varit för er andra? behöver det komma en stor blödning för att allt ska komma ut eller kan det komma lite hela tiden? Har för övrigt inte mer ont än en mensvärk... Fick ingen medicin utan skulle bara hem och vänta ut att kroppen skulle ta hand om det själv. Ska dit igen på tisdag för undersökning.Hoppas det finns någon som kan ge mig lite svar..Kram på er alla!
    jag gick men bruna fltyningar omväxlande med små blödningar i 6 veckor efter mitt MA.. så se till att dom kollar ordntiligt.. jag har åkt in å ut på sjukhuset 7 ggr ca och skrapades äntligen i går som först och hade då fortfarande rester kvar... nu ska det vara borta och hoppas kunna se frammåt så småning om.

har du inte fått någon tablett eller något för att stoppa horminerna? det fick jag när jag kom allra första gången akut.. fick sedan komma tillbaka ett dygn senare för att få slidpiller som skulle stöta ut men det gjorde det inte.. blödde dick ut en hel del hemma emellan de besöken..

hoppas på att det går så bra som det kan gå och om det inte kommer ut stå på dig och få en skrapning.. jag önskar att jag hade gjort det... detta har förstört mig psykiskt...

lycka till
    kramar*
  • Mabaja

Jag fick ma bekräftat för två veckor sen...

Fick 4 tabletter och satt på toa och det bara rann ur mig i fyra timmar.. Sen lugnade det ner sig så det var mindre än en mensblödning... 3 dagar senare började jag störtblöda igen, satt på toa i 30 min och "kissade" blod och sen när jag väl pallrade upp mig från toan blödde jag igenom vår vita soffa...
    Åkte in på akuten på fredagskvällen och lördagsmorgonen skrapades jag... De ville egentligen inte göra det, men efteråt hade de bedömt att det var rätt att genomgå en skrapning! I lördags hade vi sex igen... och minus på gravtest...

Jag föredrar skrapning för då vet man att det är rent! även om det kan göra så man får ärrbildningar...

• Anonym (trasig)
    Mamma till W skrev 2009-11-11 19:14:27 följande:
    Jag fick ma bekräftat för två veckor sen... Fick 4 tabletter och satt på toa och det bara rann ur mig i fyra timmar.. Sen lugnade det ner sig så det var mindre än en mensblödning... 3 dagar senare började jag störtblöda igen, satt på toa i 30 min och "kissade" blod och sen när jag väl pallrade upp mig från toan blödde jag igenom vår vita soffa... Åkte in på akuten på fredagskvällen och lördagsmorgonen skrapades jag... De ville egentligen inte göra det, men efteråt hade de bedömt att det var rätt att genomgå en skrapning! I lördags hade vi sex igen... och minus på gravtest... Jag föredrar skrapning för då vet man att det är rent! även om det kan göra så man får ärrbildningar...
    hej..
    har dig på en annan tråd med såg jag men skriver här..

fick inte sex förbud efetr skrapningen?
    det fick vi tre veckor och inte bli gravid igen förren efter två menstruatiner.. :(
  • Anonym (Val)

Jag valde också skrapning för många som tar tabletter slutar med skrapning ändå. Har fått minus på gravtestet nu 2 veckor senare och har slutat blöda och känner mig normal igen. Även om du inte blöder kan det finnas rester kvar ja, det kan komma om nån vecka eller senare. Därför det är så knepigt med tabletterna.

• Mabaja

Anonym (trasig) skrev 2009-11-11 19:17:59 följande:

hej..har dig på en annan tråd med såg jag men skriver här..fick inte sex förbud efetr skrapningen?det fick vi tre veckor och inte bli gravid igen förren efter två menstruatiner.. :(
    Jag tyckte det lät som dig som jag skriver med i andra tråden.. :D

Vi fick sexförbud så länge jag blödde... och när blödningen slutat var det bara att börja och bebisjobbandet var inget hinder att börja med redan på en gång! :)
Svar på tråden Har allt kommit ut om man slutar blöda?