• BasseKatt

    TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 14)

    Hej alla som fött tvillingar i början av 2007 samt alla andra som vill landa i denna goa tråd! Välkomna!

    Tidigare trådar med samma gäng:
    Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m12268119.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m15046511.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m18018307.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21405101.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23964298.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27097410.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29894198.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32909225.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35403858.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38417660.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41499563.html
    Tråd 12: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44120764.html
    Tråd 13: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m46292671.html

    Vi träffas då och då - ibland många, ibland få!
    Info om kommande träffar finns i separata trådar...
    Sthlmsgängets återfinns här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m48621472.html

  • Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 14)
  • FruHeo

    Klart som korvspa' att vi gör!!!

    Läget hos oss är förvånansvärt lugnt faktiskt. Tjejerna är lite smårossliga, men vem är inte det??? Transan i magen mår bra. Ja alltså, vi fick veta könet på pyret på ett av alla ul. De har varit bergsäkra och sagt samma kön fram till för ett par dagar sen då vi var på nytt ul ja då helt plötsligt var det ett annat kön! Helknasigt! Men han/hon/den/det mår bra! Hihihi
    Går bara och längtar efter att det ska bli januari! Hihihih

    Yret, jag tänker en massa massa massa på dig!

    Kramar till er alla!!!

  • Tvillingmamma2007

    Heoo:
    Hehe sa de tjej först och sen ändrade till kille? HAr svårt att se att de kan se fel åt andra hållet jag menar har man sett en snopp så har man ju Här fick vi veta könet på rutin-UL:et med fast vi håller det hemligt

  • FruHeo

    T-M: hihi ja! Så nu vet vi inte riktigt vad vi tror och namnfrågan blev helt plötsligt jääävligt svår. För några pojknamn har vi inte ens funderat över. Hahaha! Fast å andra sidan, jag harnågonstans långt inne vetet att det nog kanske är en grabb i alla fall och inte riktigt trott på det där med en brud till. Äsch, det kvittar faktiskt, vore roligt med en grabb, men en tjej är lika välkommet! Bara ungfan (hihi) stannar kvar i magen fram till januari!
    Roligt att få veta könet, vi hade ju tänkt hålla könet hemligt vi med. Men nu så spelar det ingen roll för vi vet ju fortfarande inte alls om det är en flicka eller grabb.

  • Censur

    Heo
    jag började fundera när jag såg att det stod att du hade en transa i magen..
    haha :D


    mamma till Josef, 050703 Elise & Fiona 070408
  • FiaEleonora

    Tack för ny tråd basse!!!!

    tvmamma-
    tror på en pöjk till ja!!!


    * Savannah, Leah o Novali - mina mirakelprinsessor *
  • Pico

    Vilka lurisar ni är Heoo o TM2007! Vi som är så bra på att hålla hemlisar här inne! Då gissar jag att Heoo får en kille enligt senast bud och att TM får en tjej eftersom du mådde så otroligt dåligt.

    Jag har nu fått ett vikariat på tjejernas förskola (inte deras avdelning!) fram till jul och det känns så skönt att veta! Det kommer att bli heltid minus planeringstid men det känns ok iom med att jag slipper lägga till lämnings- och hämtningstid. Det funkar så bra med tjejerna, de bara vinkar genom fönstret eller kommer fram och säger hej när vi är ute på gården.
    Annars är det bara bra! Tommie har fått igenom att jobba 90 % så han kommer att jobba hemifrån både måndag och fredag = en dag till som jag kan leja ut matlagning och ev lämning o hämtning om jag jobbar lång dag. Sigrid har blivit en riktig liten prinsessa på ärten. Vi har många klädbråk på morgnarna, hon vill bara ha kjol el klänning och strumpbyxor. När hon kommer hem från dagis åker prinsessklänning på med en gång! Hon snackar, diskuterar och analyserar tillvaron hela tiden men fortsätter med sina utbrott om hon inte får som hon vill... Agnes har en minne som nästan är skrämmande! Hon kan referera till något som hon sett el hört en gång tidigare för flera månader sedan. Härom morgonen när vi åt frukost la hon ner mackan och slog sig runt kroppen med armarna och sa "Jag värmer mig med åkarbjasa".


    Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
  • Tvillingmamma2007

    Heoo:
    Nä det spelar ju ingen roll för oss vad det blir heller bara den stannar kvar och mår bra såklart!

    Moahaha ni kan ju gissa på ni

  • FiaEleonora

    tvmamma-
    Bara en känsla! (men jag har ganska ofta fel iförsig... )

    Anna i hult-
    Nu har jag bestämt mig för att ta sprutan! Stefan med. Hoppas vi får vaccinera tjejerna med trots att de inte fyller förrän i januari. Tror du det? Tänkte försöka gå nästa vecka. Tack för hjälp!!!


    * Savannah, Leah o Novali - mina mirakelprinsessor *
  • Anna i Hult

    Lakritsfia- Snart, typ på fredag eller nästa vecka kommer Läkemedelsverket att gå ut med uppmaningen att vaccinera alla barn från 6 mån ålder, så det kommer nog att gå bra.
    Jag hade en treåring idag som var riktigt dålig. Han fick åka akut till sjukhuset och bli inlagd, influensa eller annan lunginflammation, vi får väl se. Kändes stressande...

    svärfar har fått erbjudande om plats på demensavdelning, så vi ska dit och titta nästa vecka. Han vill INTE, men med det minnet ( 3-4 min) så blir det som vi bestämmer!

Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 14)