• Chaktio

Mammatrosor?

I flera böcker har jag läst att mammatrosor är skönt att ha, men det jag inte fattat är om författarna pratar om speciella trosor köpta i specialbutiker eller helt enkelt vanliga enkla maxitrosor från typ Lindex och KappAhl?

Någon som vet eller har tips? Är i v12 och magen är svullen och trosorna skär in i linningen och det känns obehagligt ibland...

• Svar på tråden Mammatrosor?
  • Hannah76

Mammatrosor är trosor för gravida där de antingen går under magen eller har stor plats för magen.

• WaitingInVain

Jag har köpt 3-pack mamma hipsters på H&M för 149:-. Trivdes så bra med dem att jag köpt 3 par till. Har normalt storlek 36, men har ökat till 38-40 under graviditeten. Köpte trosor i storlek 40 båda gångerna - sitter jätteskönt!

• elinville

Jag använder fortfarande mina vanliga låga trosor...tycker inte om att ha något som spänner över magen hur löst det än sitter. Är i v. 28

• lokisse

det finns bada delarna. jag köpte rena bomulstrosor fran magoon i stor stolek och jag har tamekatten mig inte gatt tillbaka till mina gamla trosor nage mer det är sa mycke bekvämare med stora fula bomulstrosor...

snorkrakornas barn heter snorungar
  • lokisse

därimot tyckte jag om mamma trosor pa undersökningarna lite senarae i graviditeten det kändes mer paklätt pa nage vis hos bm om jag kunde dra upp trosorna till amhalan i alla fall...

snorkrakornas barn heter snorungar
  • Tullemi

Under första graviditeten köpte jag mammatrosor som gick upp över magen och jag såg ut som tant Elsa 88 år  (men dom var ganska sköna). Denna graviditeten har jag bara använt mina vanliga trosor och undrar varför jag egentligen köpte nya tant-trosorna - det funkar ju hur bra som helst med vanliga (typ hipsters). Fast om man förändras mycket i kroppen så har man kanske inget val.

• vanilla deej

jag har köpt mina på twilfit. Helt vanliga bomullstrosor som är väldigt höga i midjan. De är riktigt sköna. Det är av dem som finns på hyllan "ta 3 betala för 2". Minns inte vad de kostade, runt en 70 kr st, kanske.

• Silverflingan

Jag har kört med vanliga bommullstrosor båda graviditeterna. Men då med extra mjuk resår så de inte skaver mot magen. Har inte förstått det där med mammatrosor men det är säkert bra för vissa.

• Chaktio

Tror jag börjar prova med mjuka, breda, höga vanliga trosor. Tycker nämligen att mina låga trosor känns jätteobekväma som magen är nu, svullen alltså. De liksom antingen skär in eller också rullar de liksom ner. Och "normalhöga" känns trånga och hårda i linningen...

• Paulina84

E så skönt med dessa hööööga mamma trosor =)))))

• isisisis

Jag har köpt både hipsters och mammatrosor.
    Det funkar med bägge delarna.

Men mammatrosorna är verkligen jättesköna
    De går upp över hela magen.

• Pyttismamman

Jag köpte hipsters i 5-pack på ellos. Jättemjuk resår och de satt precis under magen. Det är de skönaste trosor jag haft så de använder jag fortfarande (har haft samma storlek både som ogravid och gravid).
    Jag kan verkligen rekommendera dem! Om jag inte minns fel så var det 99 kr de kostade.

• Mumin80

Kappahl har mammatrosor, både höga och låga modeller vill jag minnas. Jag tycker att dom höga modellerna varit väldigt sköna under graviditeten, för att dom inte spänner och för 6
    Inte dyra heller 60kr/par, och här i alla fall så har dom under sommaren/hösten haft ta 3 betala för två på alla trosor Så 40kr/par tycker jag är helt ok.

• Mymlan80

Jag har använt mina vanliga, lågt skurna, trosor,hela graviditeten. Har inte kännt  något behov av någon annan passform.

Liten BF 091117
  • Chaktio

Hade sån tur att jag hittade 2-pack släta bomullstrosor för 15 kr (!!!!) på vår Ica Maxi. Köpte 4 förpackningar med miditrosor i en stl större än normalt och de är jättesköna! Lär väl knappast fungera när magen blir jättestor, men säkert 1-2 månader till åtminstone!

Svar på tråden Mammatrosor?