Jonna94 skrev 2015-01-09 18:27:43 följande:
Hej, jag hade oskyddat sex den 30:e december 2014 o de va min sista mensdag blev osäker o köpte ett gravidtest några dagar efteråt och gjorde ett test o de visade negativt jag behöver väl inte göra om ett nytt för o kolla igen? Men efter 4 dagar så blev jag illamående kände av något på morgonen/kvällen har även jättedålig koll när jag får min mens osv.. Tacksam för svar :)
Alltså, om du tog graviditetstest bara några få dagar efter oskyddat sex så kan testet inte visa om du är gravid eller inte.
(Jag skulle tippa på att du INTE är gravid eftersom du skriver att du hade sex den sista dagen på mensen. Du måste ha ägglossning för att bli gravid.)
Med det sagt så kan spermier överleva max 1 vecka, så OM du hade ägglossning bara en vecka efter avslutad mens och OM spermierna levde i 1 vecka så finns det en teoretisk möjlighet att du skulle kunna vara gravid.
Brukar du ha mens ungefär en gång/månad? Om du räknar på en menscykel på 30 dagar så kan du förvänta dig nästa mens ca den 30 januari. Gör ett nytt graviditetstest då för att vara säker.
Därefter rekommenderar jag preventivmedel för att slippa det här problemet framöver.