• Stårschan

Vilken film? Drama om medelålders kvinna som lämnar sin man

Kan någon vänlig själ hjälpa mig hitta en film.

Titel: Ett kvinnonamn, för och efternamn

En brittisk film, förmodligen från sent 80-tal eller tidigt 90-tal. En medelålders hemmafru får en dag nog av sin slafsige karl, och bokar en semesterresa till Grekland, bara för sig själv. Väl på plats i Grekland blir hon uppvaktad av en ung snygg grek. De blir kära, men hon åker ändå hem. Hemma upptäcker hon att livet där är misär, och att hon själv inte har någon tillvaro att tala om. Hon återvänder till Grekland, bara för att upptäcka att den unge killen har en ny flört med en ny turist. Hon konfronterar honom, och säger att det är helt OK, och att hon förstod att hon var utbytbar. Tillsammans (?) öppnar de en brittisk restaurang där man kan få fish & chips, bacon & ägg och annan husmanskost som hon ju är expert på att tillaga efter att ha servat sin gnällige man i alla år.

Jag vill se den igen. Jag hittar den inte för att jag är så jäkla glömsk att jag inte kan komma på vad tanten i filmen heter!

Vet gör blott den som vida far och färdas bland mycket folk
  • Svar på tråden Vilken film? Drama om medelålders kvinna som lämnar sin man
  • Stårschan

Älskade vän - DEN är det ju! *blöt kindpuss!* Om du visste hur länge jag har grubblat! Det blir ju så svårt när man inte ens minns vilka skådisar som var med. Du har räddat min dag.

Vet gör blott den som vida far och färdas bland mycket folk
  • dysleskikern
    Stårschan skrev 2009-11-11 21:25:58 följande:
    Älskade vän - DEN är det ju! *blöt kindpuss!* Om du visste hur länge jag har grubblat! Det blir ju så svårt när man inte ens minns vilka skådisar som var med. Du har räddat min dag.
    Äsch, jag gör bara min plikt som filmnörd. *puss tillbaka*
Svar på tråden Vilken film? Drama om medelålders kvinna som lämnar sin man