• ChristiansFru

Dottern jämt täppt o snorig näsa! vad beror de på?

har en baby på 2,5 mån, hon har jämt problem med täppt näsa, får inte luft ordentligt låter det som. tjockt snor som jag pillar bort varje morgon, har använt nässug förut på henne när det varit som värst. vad beror detta på? hon lider av det o ja e rädd att hon inte ska få luft. vad göra?! nån med samma problem?

• Svar på tråden Dottern jämt täppt o snorig näsa! vad beror de på?
  • lisis

Fråga på BVC tycker jag!
    Om hon inte kan andas genom näsan kommer hon att andas genom munnen. Du kan droppa i lite koksaltlösning om det är väldigt täppt.

• ÅÅsaGGåsa

Min pojk får mjölk i näsan när han ammas, det torkar och ser "nästan" ut som snor.

• Hemlighet

Köp Renässans på apoteket och en Näsfrinda.
    Renässans är koksaltlösning i en pippet.

Fungerar super.

• Lotlas

Som sagt: Prova Renässans och snorsug, eller bröstmjölk och snorsug.

• Hemlighet
    Lotlas skrev 2009-11-12 10:02:24 följande:
    Som sagt: Prova Renässans och snorsug, eller bröstmjölk och snorsug.
    Bröstmjölk har jag hört att man inte skall använda.
  • ChristiansFru

hej igen o tack för era svar!

glömde tidigare säga att ja droppar saltlösning helatiden men det hjälper knappt alls. testade suga ut idag morse men det kom inte ut det var så täppt o tjockt snor där inne.
    ska till läkare imorgon med henne vi får se vad dom säger.

hon har haft så här innan o det höll på i 2 veckor o hon fikc knappt luft :(

man vågar ju knappt sova själv när man e rädd att hon inte ska få luft.

vet ni om det är vanligt att så små har såhär?
    hon har ingen feber, ena ögat lite rinnigt o sen snorig.
    så var det förra gången med, för ca 4-5 veckor sen.
    ska hon ha det så här ofta? :(

• Lotlas
    ChristiansFru skrev 2009-11-12 18:30:57 följande:
    hej igen o tack för era svar! glömde tidigare säga att ja droppar saltlösning helatiden men det hjälper knappt alls. testade suga ut idag morse men det kom inte ut det var så täppt o tjockt snor där inne. ska till läkare imorgon med henne vi får se vad dom säger. hon har haft så här innan o det höll på i 2 veckor o hon fikc knappt luft :( man vågar ju knappt sova själv när man e rädd att hon inte ska få luft. vet ni om det är vanligt att så små har såhär? hon har ingen feber, ena ögat lite rinnigt o sen snorig. så var det förra gången med, för ca 4-5 veckor sen. ska hon ha det så här ofta? :(
    Vad jobbigt det låter... Vet hur det är. Min dotter var förkyld jämt i början. (Storebror drog hem från förskolan...) Vissa nätter var hon så himla täppt! Jag sov med henne på mitt bröst, då andades hon lite lättare i alla fall. Hoppas hon blir frisk snart!
Svar på tråden Dottern jämt täppt o snorig näsa! vad beror de på?