• Norea

Fler som är besvikna på Didriksson?

Jag köpte en overall nu i höst och pojken har använt den i mindre än en månad. Varje gång han lekt ute i blött väder är bensluten dyngsura. Både utanpå och inuti. Även det där tyget som sitter med ett gummiband på insidan. Och hans vanliga byxor! Dessutom har nederkanten på benen spruckit på båda benen. Tyget som sitter längst ner runt kanten som en mudd är trasigt och skört. Ska gå tillbaka med den men frågan är om jag ens vill ha en ny!

• Svar på tråden Fler som är besvikna på Didriksson?
  • Alicia 72

Trist och skitdåligt!! Klart du ska gå tillbaka och jag skulle vilja ha pengarna tillbaka för att kunna köpa annat!

Didrikssons har bara 2000 vattenpelare i sina regn/vinterkläder. Alldeles på tok för lite i mitt tycke. T.ex. PoP har ju 10000 i sina kläder, där börjar vi prata vattentätt! Tycker du att det är för mkt pengar så kan jag även rekommendera Everest som har 20000(!!) i sina vinterkläder och overallen/skidbyxor/jacka är riktigt snygga tycker jag.

Alicia

• Norea

ja pop hade vi förra året. funkade utmärkt. nu var det på förslag av dagisfröken som jag köpte didriksson. det är ett utedagis och de sa att didriksson brukar vara bäst. vi har en annan gammal bävernylon pop som jag satte på honom idag. vi har inte testat den innan men fröknara sa att bävernylon brukar suga vatten.
    annars funderar jag på coops overall som fick bäst testresultat.

• Alicia 72
    Norea skrev 2009-11-12 09:36:50 följande:
    ja pop hade vi förra året. funkade utmärkt. nu var det på förslag av dagisfröken som jag köpte didriksson. det är ett utedagis och de sa att didriksson brukar vara bäst. vi har en annan gammal bävernylon pop som jag satte på honom idag. vi har inte testat den innan men fröknara sa att bävernylon brukar suga vatten. annars funderar jag på coops overall som fick bäst testresultat.
    Didrikssons brukar vara populära men faktum kvarstår dock att de har en låg vattentäthet. Något jag personligen tycker att man ska satsa rejält på. Blir man minsta blöt är man ju genast iskall.

Alicia
  • AW76

Nja, jag var nöjd med deras overall som jag köpte för 2 år sen (kommer inte ihåg vilken modell det var, den var neongul/blå/grå) Upplevde inte att den blev blöt, men det är klart, sonen använde den inte när det var som allra slaskigast...

Är däremot jättebesviken på deras vanliga regnställ, Slaskeman. Efter 2 ggr så trasades hängslet sönder totalt. Reklamerade och fick nya, men jag kommer inte köpa dem igen.

Ang. overallerna så tyckte jag modellerna var fula i år (av de jag har sett i de butiker jag har kollat i) så jag köpte Everestoveraller till barnen. Snygga och verkar bra!

• the M Bitch

Min yngsta dotter har Didrikssons vinteroverall. Hon använder den bara när det är kallt och uppehåll.
    Om det är kallt och blött har hon istället på sig Didrikssons fleece-fodrade galonset (hängselbyxor + jacka). De är jag supernöjd med!

Overallen verkar vara i bra kvalitet när det gäller slitstyrka. Jag har aldrig förväntat mig att den ska hålla mot regn, det har hon ju andra kläder till. Vi har ingen snö här än så länge, så jag vet inte hur det funkar i snö. Det vore ju en besvikelse om den inte klara snölek.
    Min dotter älskar sin overall!

Det enda som jag är besviken på, är att förstärkningen på remmen under foten har gått upp i sömmen, efter bara 2 veckors användning.

• teec
    Norea skrev 2009-11-12 09:36:50 följande:
    ja pop hade vi förra året. funkade utmärkt. nu var det på förslag av dagisfröken som jag köpte didriksson. det är ett utedagis och de sa att didriksson brukar vara bäst. vi har en annan gammal bävernylon pop som jag satte på honom idag. vi har inte testat den innan men fröknara sa att bävernylon brukar suga vatten. annars funderar jag på coops overall som fick bäst testresultat.
    haha. vad kul att pedagogen sa så. jag arbetar själv på en uteförskola (ute 9-17, allt utom frukost görs ute, har ingen el/vatten, bara vindskydd, ålder 1-5) och jag avråder alla föräldrar (som frågar mig om råd ang. overall) att inte köpa didriksson. det som du beskriver är bara början. dragkedjan är inte den bästa om man säger så och gummibanden som ska vara under skon har kass kvalitet. de må vara snygga men inte mer än så.

Reima är super.
    Nanook är ännu bättre.
    Ticket funkar också.
    PoP fungerar inte hos oss.
  • invo

Pop funkar för oss. Varma och torra barn, så vi kör på med samma i år igen.

Jag vill ha en tät overall, tyckre det är viktigt. Gillar inte att dra fram fodrade regnkläder, det är inte vinterkläder enligt mig - även om det är plaskigt på vintern så är det ju ändå kallt när de leker i snöplasket.

Nanook är jag jättenyfiken på, finns inte så mk t här hos oss men vill testa skaljackan till våren. Finns ju bra nätshopping.

• Norea

intersport godkände inte reklamationen angående hålen på benen. hon sa att de beror på att overallen är för lång och skrapat i marken. (har våra andra overaller också gjort men inte gått sönder för det) Hon verkade sedan tro att han simmat med overallen för hon sa hon skulle skicka den på provtestning till Didriksson. nu måste jag vänta en vecka på resultatet.
    nu tänker jag definitivt inte handla mer på intersport. har hört flera andra föräldrar på dagis som sagt de haft svårt att reklamera varor där.

• Norea
    AW76 skrev 2009-11-13 17:52:28 följande:
    Nja, jag var nöjd med deras overall som jag köpte för 2 år sen (kommer inte ihåg vilken modell det var, den var neongul/blå/grå) Upplevde inte att den blev blöt, men det är klart, sonen använde den inte när det var som allra slaskigast... Är däremot jättebesviken på deras vanliga regnställ, Slaskeman. Efter 2 ggr så trasades hängslet sönder totalt. Reklamerade och fick nya, men jag kommer inte köpa dem igen. Ang. overallerna så tyckte jag modellerna var fula i år (av de jag har sett i de butiker jag har kollat i) så jag köpte Everestoveraller till barnen. Snygga och verkar bra!
    jag såg att everestoverallen (en av dem) hade 20000 i vattenpelare. coops har 10000 men didriksson bara 2000....
  • Rosagul

Ni som har everset får gärna berätta ris och ros!

20000 i vattenpelare ?
    Hur är det med andasfunktion/kemikalie/miljögifter?

Ska genast in o kolla på hemsidan!

Vi har annars kört REima hela vägen hittills - 3 barn varit SÅ nöjda.
    Hr ifs haft pops windstopper och varit nöjd med den med.

Har ett tvådelat Didriksson set som jag fyndade på utförsäljning för 1,5 år sen - har varit toppen nöjd men använder såklart inte som regnkläder som man KAN göra med Reima.

Dock ahr jag fått en reva i byxan (på baken såklart!) men sambon tror mer på att det är en sax som orsakat... ...tips om hur man ska fixa till detta på bästa sätt?
    Byxorna är annars HELT felfria ser NYA ut (med undantag för revan.... )

Svar på tråden Fler som är besvikna på Didriksson?