• carousel

Tidigt ultraljud i Stockholm? Ej Mama Mia/Ultraljudsbm

Hej!

Jag är i vecka 6 (5+4) och är väldigt orolig av olika skäl, och skulle därför vilja göra ett tidigt ultraljud för att se att hjärtat slår och att det faktiskt finns en levande varelse där inne.

Bor i Stockholm. Har ringt både Mama Mia och Ultraljudsbarnmorskorna, men de har båda som ny policy att inte göra UL förrän vecka 9 (8+0). Man ska ha gått hela vecka 8, för de ser för många felaktiga resultat om de gör UL innan detta.

Jag är medveten om det, men skulle ändå vilja göra UL innan om det är möjligt. Att vänta till 1 dec känns så otroligt länge just nu.

Är det någon som känner till någon privat BM i Sthlm som gör UL innan man gått hela vecka 8?

• Svar på tråden Tidigt ultraljud i Stockholm? Ej Mama Mia/Ultraljudsbm
  • Hanniz84

hmm, jag gick till Citygyn.. ligger vid hötorget
    tror inte dom har ngn gräns... jag visste inte hur långt gången jag va o fick en tid ganska exakt...

annars får du väl helt enkelt säga att du inte vet hur långt gången du är ...

• juni2009

www.oxbackskliniken.se i södertälje gör VUL/UL... kostar som vanligt läkarbesök 300kr... frikort gäller.

Men att dom inte gör ett UL i V 6(5+4) förstår jag, för dom kommer inte se nåt utvändigt.. men ett VUL kan dom göra för att se att allt är bra...

• Rund

Gynekologgruppen i Täby är fantastiska

• UnderYtan

Man brukar inte göra ul så tidigt utan det blir vul (vaginalt ultraljud) Jag har gjort vul på läkarhuset vid odenplan. Där är dom jättebra.

• UnderYtan

Tänk på att det inte alltid är så att man ser hjärtslag så tidigt i graviditeten så risken är att du blir ännu mer orolig än du var innan. Jag vet många som åkt in och gjort vul och sen fått åka hem och vänta 1-2 veckor på nästa vul för man har inte kunnat se något.

• UniQe

I farsta centrum gör dom VUL för 300kr.
    Jag gick dit och dom var bra tycker jag, trevliga och förståd enns oro.

Men måste även säga om du är otroligt orolig så tycker jag att du ska kontakta sös lr något annat sjukhus för att göra ett VUL där.

Har själv gott igenom samma sak och kännt mig otroligt orolig så det är bättre att kolla så man slipper oron.

Hoppas det går bra för dig, önskar dig lycka till.

• HeartsOnFire
    carousel skrev 2009-11-12 10:22:54 följande:
    Hej!Jag är i vecka 6 (5+4) och är väldigt orolig av olika skäl, och skulle därför vilja göra ett tidigt ultraljud för att se att hjärtat slår och att det faktiskt finns en levande varelse där inne.Bor i Stockholm. Har ringt både Mama Mia och Ultraljudsbarnmorskorna, men de har båda som ny policy att inte göra UL förrän vecka 9 (8+0). Man ska ha gått hela vecka 8, för de ser för många felaktiga resultat om de gör UL innan detta.Jag är medveten om det, men skulle ändå vilja göra UL innan om det är möjligt. Att vänta till 1 dec känns så otroligt länge just nu.Är det någon som känner till någon privat BM i Sthlm som gör UL innan man gått hela vecka 8?
    Du kan göra ett VUL.
Svar på tråden Tidigt ultraljud i Stockholm? Ej Mama Mia/Ultraljudsbm