• junibarn76

Hur känns en urinvägsinfektion när man är gravid!?

Jag är gravid i vecka 21 och har aldrig någonsin haft en urinvägsinfektion. Sedan igår har det det dock börjat "hugga till" strax ovanför blygdbenet på vänster sida. Det gör inte vansinnigt on men det gör helt klart ont och det kommer med jämna mellanrum.

Nu undrar jag om det kan vara urinvägsinfektion och hur en sådan i så fall känns. Jag har inte känt detta under min förra graviditet.

• Svar på tråden Hur känns en urinvägsinfektion när man är gravid!?
  • snövit8902

hade de me mitt första barn och ja kände iget alls i början.. men senare fick ja väldigt ont i sudan av ryggen ständig verk, tillslut fick ja jätte ont o gick till sjukhuset då visade sig att de gått upp i njuren så de va lite dumt ja hade gått me de väldig väldigt länge utan att känna nånonting.

• snövit8902

sidan av ryggen ska de stå

• junibarn76

Hmmm, jag har inte sammandragningar för det vet jag hur det känns och värken sitter på framsidan av magen på vänster sida. Det liksom kniper till med jämna mellanrum.

• snövit8902

ja kommer inte ih¨g helt 100 om de va i ryggen lr i magen, men njuren sitter ju där bak iaf så de e väl mest troligt att de va i ryggen då.. köp ett test o kolla

• wonkiz

jag har haft UVI säkert 20 ggr under 2års tid nu..det är inte roligt. Jag tror inte att det är speciellt mycket som skiljer hur det känns som gravid eller inte. Det enda som kan göra att man förväxlar är att man kissar väldigt mycket i början av en grav.
    När jag får det så känner jag hur det bränner precis innan man börjar kissa och sedan när du är färdig och ska "nypa" av så svider det också. Jag får även ont innanför blygdbenet typ. Sedan så springer man fram och tillbaka till toa utan att det kommer något knappt och ondare och ondare gör det. Har sedan jag blev gravid inte haft någon och det känns underbart men har dock hört att risken att man får det när man är gravid ökar.
    Sedan kanske inte alla känner likadant som jag gör när dom får det men jag får grymt ont...

• junibarn76
    snövit8902 skrev 2009-11-12 11:08:33 följande:
    ja kommer inte ih¨g helt 100 om de va i ryggen lr i magen, men njuren sitter ju där bak iaf så de e väl mest troligt att de va i ryggen då.. köp ett test o kolla
    Det kan jag göra så klart! Dumt av mig att inte tänka på det Finns dom på apoteket?
  • junibarn76
    wonkiz skrev 2009-11-12 11:11:55 följande:
    jag har haft UVI säkert 20 ggr under 2års tid nu..det är inte roligt. Jag tror inte att det är speciellt mycket som skiljer hur det känns som gravid eller inte. Det enda som kan göra att man förväxlar är att man kissar väldigt mycket i början av en grav. När jag får det så känner jag hur det bränner precis innan man börjar kissa och sedan när du är färdig och ska "nypa" av så svider det också. Jag får även ont innanför blygdbenet typ. Sedan så springer man fram och tillbaka till toa utan att det kommer något knappt och ondare och ondare gör det. Har sedan jag blev gravid inte haft någon och det känns underbart men har dock hört att risken att man får det när man är gravid ökar. Sedan kanske inte alla känner likadant som jag gör när dom får det men jag får grymt ont...
    Nej det svider inte när jag kissar. Det vet jag kan vara ett symptom så det har jag kollat
  • Lyckosam

Jag har haft urinvägsinfektion de två sista graviditeterna,men aldrig utan att vara gravid.

Jag kände ingenting när jag hade mina två urinvägsinfektioner...Men det sas att man kunde få mer sammandragningar..

Stolt Mamma till Melvin 040924, Patricia 060203, Alexandra 070808,och ängeln Fredrika född 090526,död 090627
  • Fotavtryck

jag har haft det en gång för 4 veckor sedan. då grav v.18.
    Har haft sd hela grav så jag vet inte ang det.
    Men jag fick ont i magen långt ner. eftersom jag haft flera ma så är jag lite lätt hysterisk så därför åkte jag in till gyn-akuten. hadde dock bara 2+ men fick antibiotika ändå. (räknas som lätt förstadie till uvi) Sedan gjorde dom en koll på mvc 2 v. senare för att vara säkra på att det hade gett med sig.

Har hört efteråt att det finns stickor på apoteket man kan köpa o prova hemma.
    Vet inte vad dom heter eller så, men ring eller besök ditt närmaste apotek.

Lika bra att teste. som sagt kan det gå upp i njurarna eller värre, starta en förlossning.

Lycka till

• Fotavtryck

ska tilllägga att jag inte kände nått alls när jag kissade.

• snövit8902

japp ha för mig ja sett där.. lycka till

Svar på tråden Hur känns en urinvägsinfektion när man är gravid!?