• ebben

dagis stängt mellandagarna??

alltså-jag jobbar ju själv rullande ALLA dagar-dvs röda dagar o juldagar o allt,så jag har dålig koll på när andra har stängt -tex dagis? har de helstängt dagarna EFTER jul ,dvs mellandagarna?
    det handlar ju om mån tis ons(28e,29e,30e) efter jul o innan nyårsafton?
    HUR har dagis normalt öppet då? ska så klart fråga MITT dagis,men då jag sitter hemma nu så frågar jag allmänt här.

• Svar på tråden dagis stängt mellandagarna??
  • mullzack

Här är det öppet precis som vanligt.

• Fröken Lilja

Tror de brukar ha öppet då. Kan hända att de slår ihop avdelningarna om det är lite barn.

• snillis

Vårt dagis är öppet men de vill att vi skriver upp redan nu så att de vet om alla måste jobba eller om en del kan vara lediga.

• Pilea

Vissa dagis håller stängt, men då är kommunen skyldig att låta de barnen som behöver gå på ett närliggande. Efter som de vet med sig att många barn är lediga brukar de slå ihop verksamheten på ex 2 olika dagis.

Alve 060129 Tyra 071019
  • 071001

Förskolan brukar ha öppet efter behov. Dvs inga barn=stängt alt får barnen gå på en annan förskola när ens egna är stängt.

• CeeJay

Vår förskola har öppet men personalen vill ju också ha semester så de är rätt så tidiga med att säga till om att avdelningarna slås ihop, vikarier tas in om många barn behöver barnomsorg och i värsta fall flyttas barnen till ett annat dagis.

• TheMother

Här brukar varje förskola ha öppet i mellandagarna, så länge det finns behov av det. Dock vet jag inte hur det blir i år, när det är sådana spartider. Kanske att de slår ihop olika förskolor.
    Jag tror dock att kommunen är tvungen att erbjuda omsorg även på klämdagar på något vis, de får inte hålla stängt om behovet finns.

• jeeri74

Hos oss slår de ihop de tre förskolor som tillhör samma distrikt, vilket betyder att barnen kan få gå på annan förskola och eventuellt inte med egen personal (brukar dock jämt finnas personal från vår förskola, och där känner alla barn all personal), dock utan inskolningsmöjlighet -man kan få gå och hälsa på men det är inget ordinarie förskola sköter.

Om din förskola ska hålla stängt borde du fått information redan, tycker jag.

• mapo51

Sonens förskola har öppet som vanligt, men slår ihop avdelningarna då de vet att de är få barn. Dock har de stängt 5/1.
    Vi ska lämna innan senast den 23:e hur barnen ska gå under perioden 21/12-8/1.

Svar på tråden dagis stängt mellandagarna??