• Mamma Frögurka

Vul vecka 5+3 - Vad bör man se?

Pga en minimal blödning och hugg i magen var jag på vul idag.
    Läkaren sa inte att det var ett missfall men jag fick en återbesökstid om 14 dagar.
    Det som syntes var en fostersäck i rätt storlek, gulesäcken, och sen vätksa - troligen blod.
    Men ingen liten vit "klump"?
    Är i vecka 5+3.

I vecka 6+2 med dottern var jag på vul och såg då en vit liten böna med ett hjärta som slog.

Är det då kört för mej?
    Är fostersäcken tom, eller vätskan som troligen är blod, är det embryot som "dött"?

Vad ska man se i vecka 5+3, något borde man väl sett? :(

• Svar på tråden Vul vecka 5+3 - Vad bör man se?
  • GirlyNoob

På första vulet jag var på med sonen såg man bara en gulesäck och jag åkte med in pga blödning. 2 veckor senare såg man ett litet hjärta picka så ge inte upp hoppet.

• KringlanL

Var på VUL 4+1, såg iiiingenting
    Veckan efter 5+2 såg man hinnsäck men inget mer än så.
    Så i mina öron låter det helt normalt att inte se mer!

Lycka till!

• Mamma Frögurka

Okej, så det kan hända mycket på dagar och vecka?

• Apolline

Jag gjorde VUL v.5+2 (mättes till v.5+4). Då syntes hinnsäcken och gulesäcken, inget mer. Det är så det ska se ut vid den tidpunkten enligt gyn.

• MillaGirly

Var på vul 5+5 pga blödningar. Det syntes allt som skall synnas och ett embryo som mättes till 7 mm långt, men inget hjärta som pickade. Fick en ny tid en vecka senare som är nästa tisdag. Då borde ett hjärta synnas och att embryot har växt.

Annars går det ju att kolla upp att allt är som det skall med blodprov. Har har haft blödningar i 2 veckor nu men mitt HCG stiger precis som det skall. Har varit fyra gånger och tagit blodprov. Och HCG stiger inte om man har fått missfall

• GullpuckotMe

läkaren hade nog sagt om det var "kört" för dig. det händer mycket på två veckor

• Mamma Frögurka
    Apolline skrev 2009-11-12 14:51:28 följande:
    Jag gjorde VUL v.5+2 (mättes till v.5+4). Då syntes hinnsäcken och gulesäcken, inget mer. Det är så det ska se ut vid den tidpunkten enligt gyn.
    Okej, oh hoppas verkligen, tack för infon!
    MillaGirly skrev 2009-11-12 14:53:22 följande:
    Var på vul 5+5 pga blödningar. Det syntes allt som skall synnas och ett embryo som mättes till 7 mm långt, men inget hjärta som pickade. Fick en ny tid en vecka senare som är nästa tisdag. Då borde ett hjärta synnas och att embryot har växt. Annars går det ju att kolla upp att allt är som det skall med blodprov. Har har haft blödningar i 2 veckor nu men mitt HCG stiger precis som det skall. Har varit fyra gånger och tagit blodprov. Och HCG stiger inte om man har fått missfall
    Okej ja men hos dej såg dom ett embyo och du var då 2 dagar längre gången, hos mej sågs bara hinnesäck o gulesäck.
  • Mamma Frögurka
    GullpuckotMe skrev 2009-11-12 15:27:00 följande:
    läkaren hade nog sagt om det var "kört" för dig. det händer mycket på två veckor
    Mjo, men kan inte sluta vara rädd..
    Tack.
  • GullpuckotMe

Mamma Frögurka skrev 2009-11-12 15:29:50 följande:

Mjo, men kan inte sluta vara rädd.. Tack.
    nej jag förstår det! Kommer ihåg när jag själv var gravid man var orolig för allt fast man egentligen visste att det inte var ngn fara!

Lycka till nu med din bebis
  • Mary Jo

Hej! I v4+6 så såg man inget på mig,förutom hinnsäcken o så.. o det var ju bara ett par dagar innan dig. 2 veckor senare såg man ett hjärta som slog! Det var väl bara för tidigt,det är ju som bara en celldelning då. nästa gång kommer du få se hoppas jag! Lycka till!

• Mamma Frögurka

Tackar det hoppas jag me..
    Kul, ska åka bort över helgen, åker ikväll..
    Hoppas jag kan hålla dessa tankar borta, är nog inget vidare sällskap annars. :(

• Tori

Jag har nu haft totalt fyra missfall o varit på måååånga ultraljud under resans gång. Det innebär naturligtvis inte att jag är någon medicinsk expert men jag har hört min läkare resonera vid varje tillfälle - o enligt det så är det man såg i din vecka helt normalt! O plus i kanten för att hinnsäcken är i rätt storlek

Jag vet vad du går igenom o det är näst intill en outhärdlig väntan. Jag försökte tänka så positivt jag bara kunde fram ultraljudet o resonerade med mig själv att det ändå var bättre om jag skulle kunna vara liiiite glad o optimistisk medan jag faktiskt var med barn. O sen om det visar sig gått dåligt får jag ta smällen då vare sig jag vill eller inte men då kanske vägen dit inte bara varit ett helvete. Jag vet att inget man säger egentligen kan trösta just nu men men...

Mitt hjärta brast efter det fjärde missfallet o tillråga på allt fick jag en massa komplikationer. Men nu är det värsta över, jag har fått tid för en hysteroskopi (längtar!), jag ser framåt o hoppet finns återigen där!

Jag hoppas verkligen det kommer gå bra för dig! Men om det mot förmodan inte skulle det så kommer du fixa det oxå! O försöka igen när du orkar. Tills du lyckas

Berätta hur det går!

• Mamma Frögurka
    Tori skrev 2009-11-14 12:28:37 följande:
    Jag har nu haft totalt fyra missfall o varit på måååånga ultraljud under resans gång. Det innebär naturligtvis inte att jag är någon medicinsk expert men jag har hört min läkare resonera vid varje tillfälle - o enligt det så är det man såg i din vecka helt normalt! O plus i kanten för att hinnsäcken är i rätt storlek Jag vet vad du går igenom o det är näst intill en outhärdlig väntan. Jag försökte tänka så positivt jag bara kunde fram ultraljudet o resonerade med mig själv att det ändå var bättre om jag skulle kunna vara liiiite glad o optimistisk medan jag faktiskt var med barn. O sen om det visar sig gått dåligt får jag ta smällen då vare sig jag vill eller inte men då kanske vägen dit inte bara varit ett helvete. Jag vet att inget man säger egentligen kan trösta just nu men men... Mitt hjärta brast efter det fjärde missfallet o tillråga på allt fick jag en massa komplikationer. Men nu är det värsta över, jag har fått tid för en hysteroskopi (längtar!), jag ser framåt o hoppet finns återigen där! Jag hoppas verkligen det kommer gå bra för dig! Men om det mot förmodan inte skulle det så kommer du fixa det oxå! O försöka igen när du orkar. Tills du lyckas Berätta hur det går!
    Hej och tack för din kommentar.

Idag var vi på ett till vul för att vi hoppades att de skulle synas mer.
    Såg en hinnsäck, gulesäck och en svag fosterskepnad sa läkaren.
    Dock sa han att det är för tidigt för att se mer men att storleken på allt stämmer med min graviditetslängd och hinnsäcken är rund och fin, vid missfall brukar den tydligen vara mer "pösig".

25 november ska vi på vul igen, hoppas då på fosterskepnad som går att mäta och hjärtslag.
  • Tori

Låter ju jättepositivt! Då fortsätter vi helt enkelt hoppas o hålla tummarna

• Mamma Frögurka
    Tori skrev 2009-11-15 20:34:27 följande:
    Låter ju jättepositivt! Då fortsätter vi helt enkelt hoppas o hålla tummarna
    Ja jag hoppas på det. :)
    Tack!
  • marresnarre

Jag var på VUL igen igår och då sa han att jag var i v 5 + 4. Såg hinnsäck som var 13 mm, gulsäck och ngt som pulserade där embryot ska sitta. Han sa att det inte gick att se vad det är, antingen ett embryo eller ett blodkärl. Skulle gå att se om en vecka / 14 dagar.

Är orolig för jag trodde jag gått längre.

• Dakine

Jag var på vul igår i v 5. De såg bara en hinnsäck på 5 mm..

Svar på tråden Vul vecka 5+3 - Vad bör man se?