• Stårschan

Vilken etnomusik är bäst?

Hoppas att jag inte trampar på för många PK-tår i mina generaliseringar. Men vilken typ av etnomusik gillar du bäst? Alltså folkmusik/folkmusikinspirerad musik där man på en gång hör varifrån musiken kommer. Modern pop som låter exakt lika om den sjungs på engelska, bulgariska eller hindi räknas inte.

Vet gör blott den som vida far och färdas bland mycket folk
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken etnomusik är bäst?
  • Sencha

Jag röstade på nordisk, men kunde röstat på balkan eller irländsk likaväl. På det hela taget ett mycket svårt val...

• Stårschan
    Sencha skrev 2009-11-12 14:32:56 följande:
    Jag röstade på nordisk, men kunde röstat på balkan eller irländsk likaväl. På det hela taget ett mycket svårt val...
    Då tänker vi helt lika.
    Vet gör blott den som vida far och färdas bland mycket folk
  • Sencha
    Stårschan skrev 2009-11-12 14:40:14 följande:
    Då tänker vi helt lika.
  • mosterYster

Go Balkan säger jag bara!

• CosmicCat

Nordisk blev det, men jag är riktigt svag för irländska tongångar också.

• Taggtroden

Nordisk (svensk och norsk), är helt såld på svenska folkmusiklåtar med fioler! Men även irländsk och balkan är grymt!

• Neko

Japansk om man räknar pop/rockvarianten, inte direkt den jättetraditionella med bara gnälliga instrument =P

Annars är många av de andra bra också, gillar det mesta sådan musik =)

• Manchester

Jag gillar indisk musik, både riktigt traditionell och mer Bollywood. Kanske för att den alltid spelas på indiska restauranger? Älskar indisk mat. Irländsk musik är också bra och rysk kan vara maffig. Sedan är grekisk musik mysig också, men den får kanske hänga med på Balkan? Jag är inte tillräcklig insatt.

• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Irländsk musik gillar jag.

Svar på tråden Vilken etnomusik är bäst?