• Tingeling85

Utslag efter amning

Min lilla tjej får en massa röda utslag i hela ansiktet efter amningen, men som försvinner efter en timme eller två och kommer tillbaka igen efter nästa amning.
    Vad kan de vara?

• Svar på tråden Utslag efter amning
  • Edalia

är nog bara lite hormoner hon reager på . min pojk blir likadan.

• Tingeling85

Ingen lotion använder ja..
    Ok, så om de var nåt som hon reagerar på som jag ätit så borde de kanske sitta kvar hela tiden och inte försvinna emellanåt?

• CattisL

Min son fick likadant. Min BM sa att det kan vara en reaktion på att jag dricker mjölk. Efter att jag slutade med ren mjölk (i glas) samt ost på mackan blev det bättre. Jag har dock mjölkprodukter i maten och så. Det kan ju vara värt att prova.

• Edalia

haha ser man på, som jag trodde då .. skönt att det inte var något annat än det

• rockbjarn

Min son får också en massa röda prickar i ansiktet, funderar på om det är ngt han reagerar på som jag har ätit?!

• Tingeling85
    rockbjarn skrev 2009-11-19 13:17:47 följande:
    Min son får också en massa röda prickar i ansiktet, funderar på om det är ngt han reagerar på som jag har ätit?!
    Ja trodde först oxå att de var nåt jag ätit, men nu har de börjat minska och dessutom så fick ja ju de bekräftat av läkaren att de bara var hormonerna.
    Bästa tipset är nog att fråga dom som vet!
Svar på tråden Utslag efter amning