• WhiteAngels

Om man får en faktura från ett företag...

Och det står fakturabelopp - 1118 kr ,då ska vi få tillbaka det va?

• Svar på tråden Om man får en faktura från ett företag...
  • Tjoflöjt

Det brukar stå kreditfaktura i så fall, men jag skulle också tolka det som en återbetalning. Såna fakturor kommer ju ibland när man gjort elavläsningar och liknande som man betalat ett uppskattat belopp för.

• WhiteAngels
    Tjoflöjt skrev 2009-11-12 14:49:49 följande:
    Det brukar stå kreditfaktura i så fall, men jag skulle också tolka det som en återbetalning. Såna fakturor kommer ju ibland när man gjort elavläsningar och liknande som man betalat ett uppskattat belopp för.
    hehe du visste till och med att det handlade om en el faktura.Min man tror det är pengar vi betalde för nåt år sen för att dom skulle sätta på elen i vår nya lägenhet.
  • WhiteAngels

Då kan jag fortsätta med fråga 2...Fakturan är utskriven den 5 november,och där står att har inte separat utbetalingskort kommit inom 14 dagar ska man höra av sig till dom,men är det 14 dagar efter fakurans utskrft eller 14 dagar efter att vi fick den i handen ?

• WhiteAngels
    Stormorsan skrev 2009-11-12 16:52:26 följande:
    Efter utskriftsdatum. Dom kan ju inte gärna veta när ni fick den i handen.
    Ah fine,kan ju vara bra att veta.maken trodde dom skickat utbetalningslappen samtidigt så att den kommer i dag eller måndag=) alltid kul när man får tillbaka pengar o slipper betala räkningen =)
  • Charlien

Varför trodde ni att det var en faktura om den innehöll information om när utbetalningen skulle komma?

• WhiteAngels
    Charlien skrev 2009-11-12 19:46:49 följande:
    Varför trodde ni att det var en faktura om den innehöll information om när utbetalningen skulle komma?
    För det står faktura!
  • Tjoflöjt
    WhiteAngels skrev 2009-11-12 14:51:02 följande:
    hehe du visste till och med att det handlade om en el faktura.Min man tror det är pengar vi betalde för nåt år sen för att dom skulle sätta på elen i vår nya lägenhet.
    Jag är synsk :D
  • WhiteAngels

Fakturan står nu som "betald" i lördags den 14,då kan vi väl inte ens räkna med pengarna i dag ? utan snarare tisdag ?

• Stormorsan

Det är ju måndag idag, varför inte ringa dem och fråga. Vi kan inte veta, bara gissa lika bra/dåligt som du själv.

• WhiteAngels
    Stormorsan skrev 2009-11-16 08:50:57 följande:
    Det är ju måndag idag, varför inte ringa dem och fråga. Vi kan inte veta, bara gissa lika bra/dåligt som du själv.
    Dom vet ju inte bättre ned posten.skitsamma nu vet vi att dom är på väg iaf
Svar på tråden Om man får en faktura från ett företag...