Blossas glögg 2,2 och gravid??
Jag funderar om jag kan dricka blossas glögg som innehåller 2,2 % med alkohol?
Jag är gravid i vecka 18
Jag funderar om jag kan dricka blossas glögg som innehåller 2,2 % med alkohol?
Jag är gravid i vecka 18
ingen som kan svara på min fundering?
Jag skulle då inte ha några problem med det - glögg dricker man ju inte i några jättemängder direkt, och vid så låg alkoholhalt spelar det ingen större roll!
(men jag vet mycket väl att det finns totalabsolutister därute som tycker att det är HEMSKT att ens fundera på det. Men som sagt, för mig vore det inga problem!)
Nej, det ska du såklart inte göra.
Får jag slänga in en fråga i denna debatt? Vad tycker ni om alkoholfritt vin? Det har ju 0,5%. Kan man dricka två glas av det?
Jag är också gravid och en liten kopp med glögg tänker jag då ta en eller två gånger under julen.
Men det är helt klart ditt val.
Kram
Men hur mycket av spriten försvinner när man värmer, läst lite nu och tydligen så försvinner det inte
Jag skulle aldrig dricka alkohol under min gravidtet, men just glögg är så smaklösa om det är saftglögg
Jag skulle dricka glögg utan dåligt samvete
(och gjorde så när jag var gravid..)
2,2% är ju väldigt lite alkohol och glöggkoppar är små. Drick ett par du.
Oj, jag är i v 25 nu och hade ingen tanke på att det var alkohol i glöggen... (som jag vet att det är, bara att jag inte tänkt på det)
Har gått och längtat jättelänge på att det ska bli första advent så att vi kan dricka en slurk....
Jag kommer dricka, för det första är jag äklad av söta saker nu under graviditeten, så jag tror inte att jag får i mig så mycket... men det är just julklänslan... :)
(Pepparkaka med ädelost på tub är ett hett tips till.... ;)
ja ädelost på tub är helt okej även för er gravida (om jag inte minns helt fel)
Ni som inte dricker lättglöggen, dricker ni inte lätt öl heller?
Koka upp glöggen så försvinner alkoholen den försvinner när vätskan är över 70 grader.
Kollade med en kemist som kan detta med alkohol.
Om man räknar med volymprocent och att det rymmer 4cl i en glöggmugg borde det ju bli 0,09cl=0.9ml alkohol. Man bränner 1cl/h, så alkoholen borde vara borta på 5minuter.
Så lättglögg borde vara ok för en gravid.
hur är det med lätt öl då ? nån som vet
Där finns o köpa Jätte god ALKOHOLFRI glögg i mataffärerna ! det har typ ett pepparkaks hjärta på o så går lite av pengarna till sos-barn byar tror ja... Jätte god o 0,0% Alkohol !
jag kokar blossa 2.2.
dricker stora glas glögg när jag dricker..
jag dricker glögg utan dåligt samvete iaf ;)