• After Forever

Hunden tappade klon.

Eller ja, inte hela klon men den bröts av och en stor del är borta. Dock blöder det ingenting och han verkar inte ens märka det. Frågan är nu, ska jag ringa vetrinär eller hur ska jag göra? Hur har ni andra som råkat ut för samma gjort? Tips?

• Svar på tråden Hunden tappade klon.
  • Jesal

Jag skulle rekommendera att du ringer till veterinären och här efter. Det kan bli infektion i tassen, inte värt att ta den risken. Lycka till!!

• malin bergh

Det du kan göra är ju och ringa och rådfråga, men dom gör inget åt det... blöder det inte och han inte har ont så tycker jag att du ska låta bli det och bara hålla lite koll så han inte håller på och slickar eller biter i det då det kan bli inflamationer, det är ju som en nagel och den växer ut igen...

• After Forever

Ja jag ska rådfråga vetrinären. bara tänkte höra om någon annan råkat ut för samma och vad som gjordes då. Tack för svar.

• After Forever

Ringde, han har ju en del kvar och längst in är allt helt eller vad man säger, det är sporren som han tappat på ena framfoten. Hon sa att eftersom det är en bit kvar och allt verkar helt längst in så ska jag hålla koll över helgen för hon trodde inte det var någon fara utan det kommer växa ut som det ska. Börjar det vätska sig eller han blir irriterad eller liknande får jag komma dit. Så ska hålla koll. Hoppas han slipper fara dit. ska skydda klorna när jag är ute, annars ska det vara öppet inne sa hon .

• After Forever

Tydligen inte helt ovanligt att de tappar eller bryter klorna.

Svar på tråden Hunden tappade klon.