• Bli pappa 2009

Tips på julklapp till mormor eller farmor från barnet?

Hejsan....

Vad ska ni ge för nått roligt till era barns farföräldrar och morföräldrar i julklapp?
    Jag har en 11 månader bebis... Tänkte om jag kunde få lite tips på vad man kunde hitta på för kul att ge dom....

• Svar på tråden Tips på julklapp till mormor eller farmor från barnet?
  • Pajsarn

Vi brukar samla ihop de finaste fotona på barnen under året som gått och gör sedan en fotokalender. Ett foto för varje månad och gärna lite som är typiskt för den månaden/årstiden. I bland har vi gått ihop med kusiner också och gör en gemensam. Alltid lika uppskattad julklapp till mor- och farföräldrar som har allt....

• Rocktroll

Vi har gjort en sån fotokalender till mormödrarna och den blev superkul :) iom att ni har en 11 månaders kan ni ju ta en bild från varje månad i bebisens liv och det stämmer överens med månad...om du förstår min kassa beskrivning haha :)

• Schnooglewookiemush

En fotobok ska vi ge. Förra året fick dem en kalender med bilder på sonen. Hans fadder/morbror fick en mugg med sonens bild. En fin inramad bild fick farmor i födelsedagspresent i somras.

• Pochahontas

Fotobok!

Fotoalmanacka!

Eller nån av alla andra fotopresenter man kan beställa. Det finns jättemycket kul att göra med foton, och det brukar vara uppskattat.

För nåt år sen gjorde jag faktiskt brickor till mormor och morfar med ett litet fint collage på sonen. De blev jätteglada!

Här till exempel:

www.fotobrickan.se/

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Maorie

Vi gav fotoalmanacka förra året. I år ska vi ge ett fotopussel. T ex til mormor blir det ett fotopussel med ett foto på bara henne och Ville. Osv likadant till de andra.

• Catti41

Foton tycker vi är lite trist, vi mailar ju över foton med jämna mellanrum så de har så de klarar sig.

I år, när sonen är nästan två år, kommer han göra trolldegsskulpturer! Det är bara en mormor eller farmor som kan uppskatta sånt! :)

• ia25

Hand- och fotavtryck i en fin ram.

Gör lite fingerfärg och låt barnet skapa en fin tavla.

• Nybliven Fru

Ett fint inramat foto är väl en fin klassiker?!

• fridaa

Förra året "målade" våran tjej tavlor till släkten. Fingerfärg och canvasdukar! Blev faktiskt jättefina tavlor även om vägen dit var aningen kladdig...

• Nina 69

Ska också ge fotokalendrar till barnens mor och far föräldrar,
    det är det enda de önskar sig varje år! Brukar beställa mina på
    www.onskefoto.se/fotokalender.jsp
    har alltid blivit nöjd!

Såg att man också kunde göra egna sagoböcker till barnen på Önskefoto ska nog göra det både till mina barn och syrrans, någon som testat detta? Blev det uppskattat? Kolla här:

www.onskefoto.se/personlig-sagobok.jsp

• Pajsarn

Nina 69 skrev 2009-11-17 09:18:57 följande:

Ska också ge fotokalendrar till barnens mor och far föräldrar,det är det enda de önskar sig varje år! Brukar beställa mina påwww.onskefoto.se/fotokalender.jsphar alltid blivit nöjd!Såg att man också kunde göra egna sagoböcker till barnen på Önskefoto ska nog göra det både till mina barn och syrrans, någon som testat detta? Blev det uppskattat? Kolla här:www.onskefoto.se/personlig-sagobok.jsp
    Vi gav en sådan bok till barnens kusin, jätteroligt!
  • Pajsarn

Bli pappa 2009 skrev 2009-11-12 15:59:57 följande:

Hejsan....Vad ska ni ge för nått roligt till era barns farföräldrar och morföräldrar i julklapp? Jag har en 11 månader bebis... Tänkte om jag kunde få lite tips på vad man kunde hitta på för kul att ge dom....
    Ett år fick barnen rita brickor och ge bort, hur charmiga som helst med huvudfotingar! Man beställer efter brickor, får hem speciellt papper och pennor (eller om det bara var vanliga tusch?!) och sedan gjuts teckningen in i brickan. Väldigt personligt och garanterat uppskattat!
  • Mymlan80

Köp muggar som barnet får måla någonting på.
    Man kan oxå beställa muggar med barnets foto på.

Liten BF 091117
  • karet

Såna här kommer vi ge till mormor, morfar, farmor och farfar:

www.adlibris.com/se/searchresult.aspx&quickvalue=barnbarn&title=barnbarn&fromproduct=False

Det är såna där "fylla i själv"-böcker, superfina och något jag tror Lovis kommer tycka är kul när hon blir äldre.

Det är som en sån där "min första bok" men de handlar om mormor/morfarn/farmorn/farfarn istället =)

• Nina 69
    Pajsarn skrev 2009-11-17 11:37:57 följande:
    Nina 69 skrev 2009-11-17 09:18:57 följande:
    Vi gav en sådan bok till barnens kusin, jätteroligt!
    Vad bra, då ska jag beställa!
Svar på tråden Tips på julklapp till mormor eller farmor från barnet?