Hur stoppa mens???
Om några veckor ska jag och familjen åka utomlands och skulle gärna vilja slippa att ha mens då. Tänkte höra om det finns nått som man kan ta för att skjuta upp den ett tag???
Om några veckor ska jag och familjen åka utomlands och skulle gärna vilja slippa att ha mens då. Tänkte höra om det finns nått som man kan ta för att skjuta upp den ett tag???
Ring VC och be en barnmorska skriva ut recept på tabletter, tror de innehåller gulkroppshormon men jag minns inte vad de heter. Tack och lov vet barnmorskan vad jag menar
äter du p-piller? då går mensen att stoppa genom att börja äta på en ny karta på en gång,inte göra nåt stopp!
Annars går du till barnmorskan/läkaren som skriver ut tabletter som stoppar mensen. har funkat jättebra för mig! Trevlig resa!
Ah, mitt svar förutsatte att TS inte åt p-piller. Isf står det i bipacksedeln hur man gör för att skjuta fram mensen...
tabletterna man får för att skjuta upp mensen ska tas upp till två veckor i förväg om jag inte minns helt fel (beror på vilken sort kanske). så var det med de jag tog då vi skulle på en utlandsresa och jag skulle få min mens mitt i. fungerade superbra. detta förutsätter att ts inte äter ppiller.
jag äter inte p-piller och vi reser ganska så snart....12 dec!!
ok..tack!!!