• mammamina

hur sysselsätter jag min 2-åring?

Jag är föräldraledig med min nyfödde son och min dotter som är 2 år går på dagis 3 timmar/dag. Nu när mannen har börjat jobba oroar jag mig lite för hur jag ska sysselsätta dottern. Hon är mycket aktiv. Vi brukar gå ut, kolla på tv/dvd, hon diskar, leger med lego, ritar, badar, läser böcker, leker med sin dockspis och lägger pussel. Trots allt detta känns det ofta som att hon är uttråkad och under stimulerad. Vad brukar ni göra med era 2-åringar?

• Svar på tråden hur sysselsätter jag min 2-åring?
  • EJai

Min dotter är strax över 2 år. Det enda som får henne att ta en pause från allt spring och bus är. Göra pärl halsband. med lite större pärlor men även dem orginal går br ahon sitter lätt en 20-30 min, Kolla i böcker, se vissa dvd filmer (mumin nr 1) Leka med playdo och former och kavel. Måla

• EJai

Brukar när jag är ute försöka leka på inhägnade områden. Detta oftast på helger då det blir dagis vi leker på. Kan hon springa och busa lit sälv och jag hjälper till även om det önskas

• HopeNeverFades

våren1987: ursäkta om detta är ot. men har funderat själv om man får leka på dagis-lekplatser när det är stängt? även om man inte har ngt barn på det dagiset i vanliga fall?

mammamina: har tyvärr inga bra tipps, låter ungefär som min son som snart är 2 år och då kommer han ha ett lillasyskon så jag behöver oxå tipps om det finns :)

• Sebluc

Lera funkar funkar perfekt för mina söner....

Svar på tråden hur sysselsätter jag min 2-åring?