• drömmare3

finns d ngn som har gjort hårförlängning?

finns d ngn?

• Svar på tråden finns d ngn som har gjort hårförlängning?
  • Jenko

Nä men ska göra det Ska inte gå till frisör o göra det.. Ska köpa själv o får hjälp med att sätta i det.

• glader

Jag har gjort det och tänker aldrig göra om det... Jag gjorde ändå med "riktigt" hår och skötte det precis som de sa... Kostade 5000:-
    Håret var hela tiden supertorrt och tovade sig hela tiden... och det gjorde hysteriskt ont att ta bort det plus att hälften av mitt riktiga hår följde med... så nu har jag tunt, ganska kort hår, vilket är hårföärlängningen fel!

Så tänk både en och två gånger och kolla upp allt runtomkring...

• jezzzzzika

Hejje! Har oxå gjort en förlängning me riktigt hår....först å främst va de inte samma färg på löshåret som på mitt så de blev till att åka hem o färga me en gång. de gjorde fruktansvärt ont att sätta dit det, hon flätade o drog så ögonen rann på mej. efter 3 v var håret som en risbuske. det gick absolut inte att kamma o såg förjävligt ut! slet nästintill ut de så trött va jag på de.... ja,ja...

• SvenskEngelsk

Jag hade Cutrins löshår som sägs vara äkta
    En förlängning kostar 4-5000 kr i gallerian i STlm, jag satt hårmodell för tidningen hairstyle&beauty så jag fick det gratis, men det var ett helvete, jag hade dubbelhår som gick snabbare att fästa men jag var så missnöjd, ONT i 1 vecka då man sov, svålen var ju svullen, de fäste med keratin pistol.... Sen efter 4 veckor ramlade förtsa slingan bort, sen mer och mer, de skulle hålla 8 veckor innan man behövde flytta upp det.. ALDRIG mer
    Mina kollegor på jobbet hjälpte mig att slita bort de med SKALPELL!....
    :)
    Ush

• Jenko

Man måste sköta håret, bla göra inpackningar några ggr i veckan, vara jättenoga med att sköta det rätt. Lägga lite mer på "bättre" produkter som man kan köpa på salong.
    Flera jag känner har gjort det o inte fått några problem alls, man verkar nästan alltid få ont i "håret" när det är nygjort, iallafall om man använder "ringar". Men det försvinner när man haft håret nån vecka.

• liin

Jag har gjort weaves 2 ggr, extensions 2 ggr, en gång med syntet och en gång med äkta. Weavesén va med äkta hår men det va inte bra behandlat så det blev ganska tovigt snabbt, hade ett slags cocosvax till det håret. Sista gången jag gjorde extensions blev jag supernöjd. Gjorde med jättebra äkta hår. Syntes inte att det va oäkta, samma färg som mitt egna och det blev inte risgt. Nu går jag o tänker på en ny omgång...

• drömmare3

jag frågade för jag själv har gjort och är såååååå nöjd. håret är inte alls risigt.. eller skulle va utan silicondroppar och sånt. men d gjorde inte ont. gjorde hos en tjej som är JÄTTEDUKTIG. hon jobbar bara med hårförlängningar o har jobbat i London också. Hon flätar vilket är bästa metoden. Du förlorar inte ditt hår när du tar bort. För mig kostade det 2200kr totalt och jag har JÄTTETJOCKT hår o e sååååå nöjd.
    jag skulle vilja veta bra tips hur man sköter håret???? har haft i tre veckor nu..

• bobolina

Hejsan
    Du ska fläta håret när du ska sova, och gärna använda silikon spray, balsam kan du kägga på håret men inte på skarvana...
    använda en speciell borste oxå, men fick du inte råd när du gjorde förlägningen??
    Kolla på www.hair4u.se, där finns råd och instruktioner.

• MajaW

Har gjort fem förlängningar och varit nöjd varje gång! Har faktiskt inte skött mitt på något speciellt sätt mer än att fläta/sätta upp håret på natten.

• MajaW

Drömmare...var gjorde du håret? På salong eller hemma hos någon.. tyckte att det lät så billigt. Vore jätteskojigt om du hade före och efterbilder i ditt galleri.

Svar på tråden finns d ngn som har gjort hårförlängning?