• Myra

Någon som ska börja med pergotime och vill följas åt Nov-09

Hej!

Jag har äntlingen fått pergotime för att få igång ägglossingen. Äter just nu provera för att få mens och ska då börja ta pergotime dag 5.
    jag ska börja med enkelkur och hoppas att det ska räcka för att det ska bli någon.
    Vore skoj om det är flera som äter pergotime eller ska börja så kunde vi följas åt och stötta och hjälpa varandra.

• Svar på tråden Någon som ska börja med pergotime och vill följas åt Nov-09
  • Anna8102

Hej, jag tog sista tabletten pergo i måndags, det va första kuren för mig.
    En fråga till er som redan äter pergo... jag känner inga biverkningar av pergon alls förutom att jag har haft ont i huvudet i två dagar, betyder det att pergon inte funkar eller kommer biverkningarna senare eller får inte alla biverkningar?

• Myra

Vad spännande att gå höra hur det går för er. Jag har 4 dagar kvar på provera och sen ska jag ha mens. ätar min första kur pergotime och jag ska börja med en enkel kur. Fick ni också börja med enkelkur eller dubbelkur direkt?

Krånglan: Jag kan tyvärr inte svara när jag inte ätit än. Men jag är orolig att jag ska få värsta humörsvängningar av pergotime så det är ju skönt att du inte fått det. Kan inte tänka mig att mindre biverkningar betyder att pergotime inte fungerar.Men jag vet inte säkert.

Hållar tummarna för er att det blir äl och att ni prickar..:)

• Hjärtat längtar
    Anna8102 skrev 2009-11-13 06:27:36 följande:
    Hej, jag tog sista tabletten pergo i måndags, det va första kuren för mig.En fråga till er som redan äter pergo... jag känner inga biverkningar av pergon alls förutom att jag har haft ont i huvudet i två dagar, betyder det att pergon inte funkar eller kommer biverkningarna senare eller får inte alla biverkningar?
    På första pergodagen idag har jag haft huvudvärk och lite ont i nedre delen av magen, men det blev bättre med lite alvedon!

Förra kuren hade jag huvudvärk en vecka efter, värst var de tre första dagarna, första dagen blev jag lite dåsig och yr, andra dagen hade jag humörssvängningar, men inget allvarligt.

Jag har ätit enkel och äter enkel nu, bli jag inte gravid ska jag börja med dubbel...
  • lojzans

Halloj! En till som snart ska börja! Har en dag kvar på PrimolutNor sen blir det Pergo. Höga förväntningar... Missfall i mars, diagnos PCO-s i augusti och vill bli gravid nu!

• Anna8102
    Hjärtat längtar skrev 2009-11-14 00:00:05 följande:
    krånglan: det funkar säkert även om du inte har alla biverkningar! Huvudvärk är nog det vanligaste!
    Ja det måsta fungera för jag fick ett infall att testa med ägglossningstest nu och fick utslag på CD 14, 5 dagar efter sista tabletten, läkaren sa att ägglossning skulle bli på CD 16-18 så det stämmer nog, hoppas det inte är för sent nu bara...
  • Hjärtat längtar
    Anna8102 skrev 2009-11-14 13:10:59 följande:
    Ja det måsta fungera för jag fick ett infall att testa med ägglossningstest nu och fick utslag på CD 14, 5 dagar efter sista tabletten, läkaren sa att ägglossning skulle bli på CD 16-18 så det stämmer nog, hoppas det inte är för sent nu bara...
    Ok, grattis till ÄL!
    Visade test-strecket starkare än kontroll-strecket?
  • Myra

Hur vanligt är det med huvudvärken igentligen? lite orolig att man ska gå och ha ont i huvudet på jobbet, tycker jag har det så ofta endå..:( Får ni jätte ont?

lojzans skrev 2009-11-14 11:36:58 följande:
    Halloj! En till som snart ska börja! Har en dag kvar på PrimolutNor sen blir det Pergo. Höga förväntningar... Missfall i mars, diagnos PCO-s i augusti och vill bli gravid nu!
    Vad tråkigt med missfall, hoppa det går bättre nu. Vad är PrimolutNor? Känner igen det namnet?
    Äter själv provera för att få igång mensen och har 2 dagar kvar och sen mens och pergotime på dag 5. Tänkte att primulut verkas samma som provera.
    Anna8102 skrev 2009-11-14 13:10:59 följande:
    Vilken tur att du började testa lite tidigare så du hann se att du fick äl. Jag tänkte också börja testa långt innan läkaren sa till mig. Man vet ju aldrig med kroppen och vägrar inte chansa så man missar äl. Men samtidigt så säger man ju att när stickan ger utslag så har man äl mellan 12-24 timmar.
    Bara att tuta och köra på så det ryker..;)
  • lojzans
    Myra skrev 2009-11-14 21:58:36 följande:
    Vad tråkigt med missfall, hoppa det går bättre nu. Vad är PrimolutNor? Känner igen det namnet?Äter själv provera för att få igång mensen och har 2 dagar kvar och sen mens och pergotime på dag 5. Tänkte att primulut verkas samma som provera.
    Primolut och provera ska båda få igång mens. Jag väntar bara på mens nu och ska ta Pergo dag 5.
    Vilken typ av ÄLtest är bäst?
Svar på tråden Någon som ska börja med pergotime och vill följas åt Nov-09