• tuamore

Barnets kön

Hej!

Jag undrar om det är någon som har testat med det så kallade "ringtestet" för att kolla era barns kön, och i så fall : stämde det och hur gick ni till väga?

• Svar på tråden Barnets kön
  • Shirley

Mmmm skrock är det :) Och ja, enligt det skulle jag få tvåkönade ungar :D

• Underbara ungar

Det är som övriga talare skriver skrock, men för mig har det än så länge stämt faktiskt.

Ringen ska pendla fram och tillbaka om det är en pojke och cirkla runt i cirklar som är större än en 1krona om det är en flicka.

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bulan BF 1oo119
  • Zaaandra

Hur gör man testet nu igen? hehe

• Underbara ungar
    Zaaandra skrev 2009-11-13 10:37:02 följande:
    Hur gör man testet nu igen? hehe
    Förlovningsring/vigselring i ett hårstrå som du håller lämpligast över magen.

Pendlar den fram och tillbaka så ska det tyda på en kille, cirklar den i cirklar som en en krona el större så ska det indikera på en tjej. Ta det med en nypa salt bara!
  • tuamore

Underbara ungar skrev 2009-11-13 13:40:45 följande:

Förlovningsring/vigselring i ett hårstrå som du håller lämpligast över magen. Pendlar den fram och tillbaka så ska det tyda på en kille, cirklar den i cirklar som en en krona el större så ska det indikera på en tjej. Ta det med en nypa salt bara!
    Över magen?
    Har jag aldrig hört förut, inte hårstrå heller, och inte streck = kille och ring = tjej.
    Däremot har jag hört / upplevt att man ska ha en ring i halsband eller snöre över handleden och ringen sätter sig själv i gungning och börjar pendla.
    Cirkelrörelser betyder kille och streck-linje betyder tjej.
  • Underbara ungar
    tuamore skrev 2009-11-13 13:51:57 följande:
    Underbara ungar skrev 2009-11-13 13:40:45 följande: Över magen?Har jag aldrig hört förut, inte hårstrå heller, och inte streck = kille och ring = tjej.Däremot har jag hört / upplevt att man ska ha en ring i halsband eller snöre över handleden och ringen sätter sig själv i gungning och börjar pendla. Cirkelrörelser betyder kille och streck-linje betyder tjej.
    Min mamma håller på mycket med pendlar, tarotkort etc så det är den versionen jag har fått
  • tuamore

Underbara ungar skrev 2009-11-14 12:06:00 följande:

Min mamma håller på mycket med pendlar, tarotkort etc så det är den versionen jag har fått
    Aha! =)
  • Happy girl

Trä en ring på ett guldhalsband.Håll halsbandet med ringen över magen.Pendlar den fram och tillbaka i sidled så "blir" det en pojke.Rör den sig i en cirkel så "blir" det en flicka.
    Funkade på mig båda gångerna

• Marlène84

Det stämde på mig, min syster och flera jag känner :)

• tuamore
    GrönaDruvan skrev 2009-11-16 15:51:46 följande:
    Stämde på mig, hihi
    Över magen eller handleden?
  • tuamore
    Marlène84 skrev 2009-11-16 17:44:44 följande:
    Det stämde på mig, min syster och flera jag känner :)
    Över magen eller handleden?
  • chupachup

stämde på min son. denna gången cirklade ringen men jag vet ännu inte vad som bor i min mage

Svar på tråden Barnets kön