• Faile

Har du erfarenhet av barndator? Gillar barnen det?

Jag undrar om en sådan barndator man kan köpa i leksaksaffärerna verkligen gillas av barn?

Vi tänkte ge honom en sådan när han fyller 3år, men vill först veta om de verkligen uppskattas av barn innan vi lägger pengar på en.

• Svar på tråden Har du erfarenhet av barndator? Gillar barnen det?
  • Saaaraa

Vår dotter på två har lekt med en sån hemma hos en kompis, hon älskade den!
    Hon ska få en sån i julklapp.

• hally

Nej den har inte blitt mycket använd av något av barnen här.
    De spelar gärna på min dator istället.

• Mumin75

Vi tänkte också köpa en sån till vår ena dotter i julklapp (hon blir 3 i feb)... när vi var på onoff såg vi att dom hade en sån med hello kitty där och hon fick prova den lite och verkade tycka det var väldigt skoj och började genast tjata om att hon ville ha den. Så det får nog bli en sån i julklapp.

• LitenBlomma

Min son fick en sån när han var 2½ år. När han var 3 år kunde han alla bokstäverna i alfabetet och peka ut vilken som var vilken. Läsa och skriva kunde han inte men det lärde han sig nu när han var 6 år. Annars fanns det roliga spel på den oxå så han lekte med den tills den gick sönder förra sommaren för att han glömde den utomhus. Nu leker barnen med den ändå och låtsas att den funkar, fråga mig inte varför

Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • bebben Elias mamma

Mina har inget intresse av vår, köpt i leksaksaffär v-tech orange. Lite tråkig med svart o grå bakgrund. De får spel till min dator istället.

• Gigantica

Sonen fick en sån som 3-åring. Han var inte så impad.
    Lekte lite med den i början kanske. Han kunde iofs redan alfabetet då och det handlar ju mycket om bokstäver och former och sånt.
    De så kallade spelen som finns i datorn är knappast bra eller intressanta.
    Skulle hoppa över barndator och ist köpa spel (finns många bra och lärorika) till din/familjens dator.
    I dag är grabben 5 år, han och jag "delar" dator. Finns även mängder med kul och bra barnspel på nätet.

• bengke

finns det möjlighet att låta barnen spela på en riktig dator så är de spelen mycket bättre, men då gäller det ju att den datorn är ledig ibland.

• Mirris

Alexander fick en när han fyllde 3. Han har aldrig använt den. Han vill använda min istället och spela på Nickeolodeon.

Så du kan få den istället.. så slipper du köpa en

• Majsan70

Jag förstår inte vitsen med de datorerna faktiskt. Bättre att ge en riktig dator eller låta barnen spela på er.
    Alla mina barn har fått en egen riktig dator som de haft mycket gädje av.

• ejja81

min tjej fick örra året när hon var 2,,super rolig att leka med--sen förstår dem ju inte så för bra prsi kan man ju köpa å leka med,,,elelr så väntar man tills dem är 4-5 å kan lära sig använda den som mans kall

• Faile

Ok, det var lite det jag tänkte, att de kanske inte är så impade när det finns riktiga datorer i närheten

Då skippar vi barndatorn vad det verkar.
    Någon som vet några bra pc-spel till de allra minsta istället då kanske?

• Jag går och fiskar

Ica Maxi har v-teck barndator för 299:-. Jag har köpt en till våra barn. De har fått spela lite på de riktiga, men vill ha en dator som de kan bära omkring och ställa upp var de vill - som vi föräldrar gör med våra bärbara...

• Rosagul
    Faile skrev 2009-11-16 09:38:24 följande:
    Ok, det var lite det jag tänkte, att de kanske inte är så impade när det finns riktiga datorer i närheten Då skippar vi barndatorn vad det verkar.Någon som vet några bra pc-spel till de allra minsta istället då kanske?
    vill också ha tips!
    Gärna med alfabetet,siffror mm men som inte är FÖR svårt
  • Faile
    Rosagul skrev 2009-11-17 13:26:00 följande:
    vill också ha tips!Gärna med alfabetet,siffror mm men som inte är FÖR svårt
    Puffar lite.
  • MissAdelaide

Vi funderade på att köpa en barndator men blev sedan tipsade om bra pedagogiska spel för barn på nätet och då kändes det onödigt. Har också köpt någon Kalle kunskap där man lär sig bl.a färger, siffror, bokstäver och former. Så för oss har det funkat.

Svar på tråden Har du erfarenhet av barndator? Gillar barnen det?