Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Spring Time

Vuxenlekar

Hej!

När jag fyller 20 år om några veckor ska jag ha fest med min sambo och några kompisar hemma i lägenheten, tror att vi blir ca 9 st. Jag hade tänkt försöka styra upp festen lite med några roliga "vuxen lekar". T.ex ska vi spela Twister, har hört att det ska vara väldigt roligt på fest:P Men sen har jag inga andra idéer. Så nu vill jag självklart att ni här på familjeliv delar med er av era vuxenlekar och tipsar mig så att jag får en minnesvärld och rolig 20 års fest. Gärna något som drar igång alla så att det inte blir så stelt och tråkigt;) Hänger ni på?

• Svar på tråden Vuxenlekar
  • EMTP

Kortleksleken:
    Du sätter alla deltagare i en cirkel (förslagsvis) och delar ut varsitt kort från en kortlek. Av de kvarstående korten drar du sedan ett i taget. Om du drar tex hjärter 3 så får alla som har antingen hjärter eller en 3:a flytta ett steg till höger. De hamnar alltså i knä på den som redan sitter där. Och så fortsätter leken tills någon är tillbaka på sin ursprungliga plats. MEN - det är bara den som sitter överst som får flytta. Om man har någon i sitt knä får man alltså inte flytta på sig, även om man har rätt färg/nummer.

Usch, vad dålig jag är på att förklara!

Lycka till och stort grattis!

• gamlingen

Det beror ju helt på på vilket sätt ni är som kompisar.
    Vissa lekar kan vara för "snälla" för somliga, andra lekar kan vara för "vulgära" för andra.

• Mikkel räv

en rolig grej är att skicka ut en tjej och en kille så att de inte hör vad som sägs. Sen lägger ni en assiet på golvet "uppochner". Säg till alla övriga att det paret säger till varandra då de kommer in är "vad paret sa på bröllopsnatten".
    När tjejen och killen kommer in säger man åt dem att detta är en övning i samarbete - ni skall vända tallriken rätt tillsammans, men ni får bara använda näsorna! Brukar bli hysteriskt roligt med kommentarer som:
    "Om jag håller emot, trycker du på!"
    "Det kommer aldrig att gå hur mycket vi än kämpar!"
    "Men om jag slickar på den kanske det går lättare!"
    osv...

• snissen

kan ett sjukt kul dryckesspel - ring of fire , man skrattar ihjäl sig, men alla blir också väldigt fulla, och det kanske inte är en sån fest ...?

hur som helst:

dra ut en kortlek i en ring
    en person börjar och drar ett kort och lägger det framför sig så att alla kan se
    Man skall nu göra som korten säger , och korten betyder:

ess: personen som drog kortet dricker en klunk
    två: personen som drog kortet dricker två klunkar
    tre: personen som drog kortet dricker tre klunkar

fyra: Namnspelet ( personen som drog kortet bestämmer nya namn åt alla vid bordet, som från och med nu måste användas. Om man tilltalar en person med sitt vanliga namn så måste den personen dricka en straffklunk. ) Detta pågår hela tiden under spelet tills nästa person drar en fyra , och således bestämmer nya namn som skall användas.

fem: kategorispelet ( personen som drog kortet bestämmer en kategori tex. bilar. Personen börjar med att säga typ BMW, sen måste nästa fylla på med Skoda, osv tills dess att någon inte kommer på nåt märke , eller tar för lång tid på sig = straffklunk )

sex: "Snake eyes" personen som drog kortet är "snake eyes " och ingen av de andra får nu se denne personen i ögonen. Om det sker så skall den dricka staffklunk. När nästa person drar en sexa blir den personen "snake eyes"

sju: " Händerna på huvudet" - När sjuan kommer upp skall alla personer snabbt som tusan sätta upp båda händerna på huvudet. Den som är sist får dricka straffklunk.

Åtta: " Ny regel" Den som drar åttan bestämmer en ny regel som skall följas. Tex: alla måste prata med fransk accent eller ingen får svära/ måste svära när man säger nåt . Detta gäller tills nästa person drar en åtta , och bestämmer en annan regel.

Nio: "Tum-mästaren" : Den som drar nio är tum-mästare, och skall någon gång under spelets gång sätta upp sin tumme lite diskret på bordsskivan ( utan att säga nåt) När någon annan ser detta sätter den också upp sin tumme. Den som sätter upp tummen sist får dricka.
    Tummästaren kan göra detta flera gånger under spelets gång.
    När nästa person drar en nia övergår tummästar-rollen till den.

Tio: "bokstavspel" Personen som drar tio säger en kändis , ex Jennifer Aniston- nu skall nästa person säga en kändis på A- Adam Sandler- och så skall nästa säga en kändis på S osv. Den som tvekar eller inte kan får dricka.

Knekt: "Fortsätt historien" Personen som drar börjar på en historia, tex: "Igår när jag" , nästa person skall då säga den meningen och fylla på med sin egen: " igår när jag stog i duschen och" osv osv. Den som säger fel får dricka.

Dam: "Frågemästaren" Den som drar damen är frågemästare och ingen får svara på frågor ställda av denne person . Om man svarar måste man dricka. Frågemästaren kan försöka " lura" sin medspelare och fråga lite allmänt- " är det nån som har eld / slut på öl osv. )
    När nästa person drar en dam övergår rollen till denne.

Kung: Här händer det ingenting- MEN när den 4:e kunden dras , måste personen som drog den tömma sitt glas.

Oj vad långt det blev, detta spel är skitkul. Det är mycket att hålla reda på , men alla skrattar sjukt mycket.. men som sagt.. ingen går nykter hem...

Svar på tråden Vuxenlekar