• Lillismaj

Spelar det någon roll vilken potta man har?

Ska ut och köpa potta till dottern. Hon är 19 månader och går ofta undan för att bajsa och så pekar hon på blöjan för att visa att hon bajsat.
    Tänkte att det kan vara dags att köpa hem en potta så hon får bekanta sig lite med denna nya sak.
    Har aldrig tidigare tittat på pottor. Är det en djungel det också som allt annat? Ska man tänka på något speciellt när man väljer? Rekommenderar ni någon? Var har ni köpt era pottor?
    Vi har babyland, babyproffsen och sen stormarknader här i stan (city gross, coop, ica maxi).

• Svar på tråden Spelar det någon roll vilken potta man har?
  • babytiger

det spelar väl inte någon roll egentligen vad man har för potta, men jag ville köpa babybjörn, för jag vet att det håller... har även köpt babybjörns pall, den håller även min vikt så det är kvalitet

• MHN

Det spelar ingen roll, vi har både coops, babybjörn och en billig från lidl alla lika bra

• blå fisk

Det spelar ingen roll vad man har för potta skulle jag säga. Det viktiga är att den är lätt att göra ren. Sen är det ju en fördel om pottan känns "inbjudande" för barnet, så man kan ju låta barnet välja färg själv eller välja någon som man tror sig veta att ens barn skulle tycka var fin. Kan ju göra det lättare att få barnet att använda pottan om barnet inte är van vid potta.

• The Bumblebee

Köpte den billigaste jag hittade (30 kr på kampanj på Barnens Hus). Den har funkat toppen för ändamålet.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥Elmer♥Lovis♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Lillismaj

Tack för svaren. Då behöver jag inte hysteriskt leta efter den bästa pottan.
    Googlade och såg att det fanns pottor med lös insats, lättare att göra rent antar jag. Vad tycker ni? Klassisk potta eller med lös insats?

• MHN

Vet inte, men tror att klassisk potta är lättast att hålla rent, inte så många delar att hålla rent, men det beror på vilket sett man gör rent på

• Lillismaj
    MHN skrev 2009-11-13 15:09:15 följande:
    Vet inte, men tror att klassisk potta är lättast att hålla rent, inte så många delar att hålla rent, men det beror på vilket sett man gör rent på
    Hmm, kanske lite dum fråga men hur gör man rent? Tänkte att man häller vatten i och häller ut i toastolen. Finns det flera sätt? Ha ha, ja såhär kan det vara med första barnet.
  • MHN

jo så gör jag också när jag gör rent, då är det bra om den går in under kranen, ha ha Första barnet ville inte sitta på pottan därav alla pottor och hon satt på toasits

• Spexig

Vi köpte samma som på dagis, så det skulle kännas hemtamt för henne. Det var en Babybkörn.

• MissAdelaide

Vi köpte potta när vår son var lite äldre än ditt barn men då fick han välja färg för det verkade viktigt för honom annars spelar det nog ingen roll.

• murranmutt

Vi köpte våran potta eller pottor (har 2 stycken) på IKEA. Dom funkar hur bra som helst och dom finns i flera färger!! Vi har en röd och en svart.
    Men tror dom finns i vitt, rosa, blå och grön tror jag!?

• Marve

Det enda jag lade märke till när vi började med potta var att den vi först köpt (minns ej märket) var så låg. När vår son då 2,5 år skulle sätta/resa sig såg det välldigt jobbigt ut, Sökte sedan länge innan jag hittade en modell på Barnens hus som var högre än de flesta och nu funkar det mycket bättre.

Svar på tråden Spelar det någon roll vilken potta man har?