• fjollan

Ni som är liten familj och firar jul själv?

I år blir det nog så att jag, sambon och hans dotter firar jul i stugan i fjällen själva.
    Jag ser hur mysigt vi ska ha de men öppna spisen, julmat, kalle och paketöppning.

Men jag vill inte att de ska bli tråkigt och ensamt när de "bara" är vi tre. Jag är van att fira stort med hela släkten.
    Vad roar ni er med som firar hemma/borta själv?

• Svar på tråden Ni som är liten familj och firar jul själv?
  • Stårschan

Ta det lugnt, spela spel, julpyssla, ta julpromenad. Ååå. Jag blir lite avundsjuk faktiskt... Synd att jag är för feg för att välja bort storfamiljen. Tror inte att barnen skulle dö av det något år...

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • EJai

Ett litet julbord då
    Sen kolla på kalle anka och co
    Sen kanske nån prommenad
    Äta lite igen om hungern hunnit ifatt än
    spela lite spel
    Öppna paket
    Kolla på tv.
    Natt macka

Sen e det nane dags typ.

Hheheh mkt ätande.

• Kazeer

Maken och jag har firat en jul helt själva. Det var innan vi fick barn. Det var helt underbart. Ingen stress. Vi var ute och promenerade. På julaftons eftermiddag satt vi framför brasan i kaminen och läste. Det var också under den julen som vi "satte" våra egna traditioner och kom fram till hur vi vill ha julen (mat, när ska maten ätas, när ska julklappar öppnas osv).

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Hannah76

Vad mysigt det låter! Undrar om jag någonsin kommer fira en sån rofylld jul?

Vi firar med hela släkten, jättekul och trevligt, men kanske at vi firar på annat sätt nån gång.
    Vi firar dessutom både på julafton och på juldagen.. = )

• LillaTanten

Förra julen firade jag med "bara" mina tre ungar. Vi pratade massor om allt mellan himmel och jord (utom deras pappa ), käkade julmat spelade lite GH som de fått i julklapp, pratade ännu mer, gick ut och lyssnade på den traditionella julbönen + trumpetmusiken vid granen mitt i byn, käkade kvällsgröt och hade en riktigt mysig julafton.

• LillaJag76

vi firara alltid "ensamma" dottern, maken och svärfar - han har ingen annan att åka till och ingen fru/sambo..
    vi äter julmat, tittar på TV, bara är... SEn kommer tomten och lämnar paketen vid altandörren...
    vi gör ingenting..... är det snö leker vi ute en stund...

Svar på tråden Ni som är liten familj och firar jul själv?