• mion

Varma mackor tips önskas

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sugen på det nu.... så kom med era tips nu vad man kan ha på mackorna =)

• Svar på tråden Varma mackor tips önskas
  • kaksmulan

stuvade champinjoner och västerbottensost

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • mion

är inne på nån champinjonstuvning mer mer mer är så sugen o måste gå o handla strax =) nån slags korv kanske???

vad för slags bröd?? helst vitt va? formfranska???

• Milki

Jag ska snart fixa iordning varma mackor med tonfisk, tomatskivor, lök, goda kryddor och massa ost:) Mums vad gott det ska bli, jag är hungrig som fan:)

• Queenie70

Stek bacon och lök i smör och lite cayennepeppar efter smak. Häll en gnutta vatten på och ha i ketchup. Lägg röran på formbröd, sen på med västerbottensost, och in i ugnen.

Eller. Fräs champinjoner med lite lök och salt och svartpeppar. Gör sedan en klassisk bechamelsås, med ost i. Rör ned chamopinjonerna, och lägg på bröd, och ost ovanpå. In i ugnen tills det fått lite färg.

• Queenie70

Smält 150 gr smör, rör ut ett par matskedar mjöl i smöret i kastrullen. Låt fräsa några minuter. Häll på ca en halvliter mjölk och vispa tills det reder sig och blir lagom tjockt.Smält ned lite ost i såsen-----Jättenkelt.

mion skrev 2009-11-13 17:28:34 följande:
    har aldrig gjort bechamel sås -s-
  • Falumamman
    mion skrev 2009-11-13 17:28:34 följande:
    har aldrig gjort bechamel sås -s-
    vit sås. margarin, mjöl, mjölk, salt, peppar ev lite grädde

angående varma mackor är vi sktitråkiga. skinka, ost, tomat och senap har vi på våra mackor
  • 010306

senap, hackad lök & paprika , skinka +ost e gott =)
    eller konserverade päron, skinka & ost

• mion

Jäääätte längesen jag åt det,men osten ni skriver om är ju dyyr såg jag är inte så kräsen kan man inte ta vanlig gratängost??? blev inga varma mackor i helgen nu men jag ska ha snart är så sugen fortfarande.... =)

• Disela

Jag kör ost sedan vitlökssalami, chilisås/ketchup, kryddor (basilika, oregano eller vad man gillar) och sedan ost igen. MUMS!!! Godast är att steka mackan i smör. Tar längre tid, men blir sååå gott!

• mion

Guuuud va längesen jag gjorde varma mackor.... men nog tror jag vi hade vanli gratängost...?

• Disela

Jag kör alltså dubbla bröd, toast. Med vanlig goudaost.

• mion

När jag var liten så har jag för mig att vi skar korv i tunna skivor o hade på champinjonstuvning o ost...

• Billy och Jag

Tycker absolut man bör ha thekakor till :)

Svar på tråden Varma mackor tips önskas