Varma mackor tips önskas
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sugen på det nu.... så kom med era tips nu vad man kan ha på mackorna =)
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sugen på det nu.... så kom med era tips nu vad man kan ha på mackorna =)
tacoköttfärs och tomater är min favorit
stuvade champinjoner och västerbottensost
är inne på nån champinjonstuvning mer mer mer är så sugen o måste gå o handla strax =) nån slags korv kanske???
vad för slags bröd?? helst vitt va? formfranska???
Jag ska snart fixa iordning varma mackor med tonfisk, tomatskivor, lök, goda kryddor och massa ost:) Mums vad gott det ska bli, jag är hungrig som fan:)
Stek bacon och lök i smör och lite cayennepeppar efter smak. Häll en gnutta vatten på och ha i ketchup. Lägg röran på formbröd, sen på med västerbottensost, och in i ugnen.
Eller. Fräs champinjoner med lite lök och salt och svartpeppar. Gör sedan en klassisk bechamelsås, med ost i. Rör ned chamopinjonerna, och lägg på bröd, och ost ovanpå. In i ugnen tills det fått lite färg.
har aldrig gjort bechamel sås -s-
Smält 150 gr smör, rör ut ett par matskedar mjöl i smöret i kastrullen. Låt fräsa några minuter. Häll på ca en halvliter mjölk och vispa tills det reder sig och blir lagom tjockt.Smält ned lite ost i såsen-----Jättenkelt.
senap, hackad lök & paprika , skinka +ost e gott =)
eller konserverade päron, skinka & ost
Jäääätte längesen jag åt det,men osten ni skriver om är ju dyyr såg jag är inte så kräsen kan man inte ta vanlig gratängost??? blev inga varma mackor i helgen nu men jag ska ha snart är så sugen fortfarande.... =)
Jag kör ost sedan vitlökssalami, chilisås/ketchup, kryddor (basilika, oregano eller vad man gillar) och sedan ost igen. MUMS!!! Godast är att steka mackan i smör. Tar längre tid, men blir sååå gott!
Guuuud va längesen jag gjorde varma mackor.... men nog tror jag vi hade vanli gratängost...?
Jag kör alltså dubbla bröd, toast. Med vanlig goudaost.
När jag var liten så har jag för mig att vi skar korv i tunna skivor o hade på champinjonstuvning o ost...
Vill man inte ha så mycket smör/margarin i sin bechamelsås kan man göra så här: http://www.svensksmak.se/?action=show_recipe&id=313
Champinjonstuvning: http://vegomums.com/recept.php?id=13
Tycker absolut man bör ha thekakor till :)
Aioli underst, den skinka, tomat o ost. Låter skitäckligt, men det är jättegott!