• Skytten

Vågar inte börja med pergotime. MIsstänker att min mens i själva verket är missfall. Vad gör jag?

Jag skulle börja med pergotime dag 5, på söndag. men nu vet jag inte om jag vågar. Min mens är sig så olik med störtblödningar som har klumpar i sig och hemska kramper. Och nu när jag gick på toa låg en liten klump i bindan och den gick inte att trycka sönder. Lite äckligt, ursäkta.
    Så nu är frågan, var det en gulesäck och har jag i själva verket ett missfall?
    Och om det är missfall vågar jag då börja med Pergotime? Vad gör jag nu?

• Svar på tråden Vågar inte börja med pergotime. MIsstänker att min mens i själva verket är missfall. Vad gör jag?
  • Amadeuz Dec08

Först o främst måste jag säga... Tråkigt om det var missfall...

Jag tycker du ska göra ett graviditetstest... Är det så att du har fått ett missfall så kan ett graviditetstest visa positivt upp till tre veckor efter ett missfall då det tar ett tag innan HcG halten i urinet o i kroppen försvinner. För det försvinner inte samtidigt som missfallet "trillar" ut om du förstår vad jag menar....
    Visar det sen att testet är positivt så får du kanske höra av dig till din BM på måndag för jag vet inte riktigt hur man gör efter ett missfall...

Lycka till i allafall..

• kantarellkisse

Jag skulle kanske inte spontant se det som fullständigt livsfarligt att börja med pergo ändå, det känns som att det värsta som kan hända är att jag inte blir gravid (igen). Men en idé om du är orolig är att göra ett graviditetstest. Ofta plussar man även vid tidiga missfall under några dagar. Om testet är negativt skulle jag valt att börja kuren.

Får önska dig lycka till, jag har just lyckats hamna i den brydsamma situationen att jag inte minns hur många dagar jag tagit mina tabletter (hade en påbörjad karta som jag inte minns om det var en eller två kvar av) och försöker räkna ut om det är dags att börja med sprutorna imorgon eller om det är en dag kvar av tabletterna. Inser att jag aaaaldrig skulle gjort så klantiga misstag tidigare... Nåja...

• Skytten

Tack! Vad snällt av er att hjälpa mig. Och dessutom ett jättebra råd!
    Graviditetstest får det bli.
    Eller tror ni att man kan börja med pergo på dag 6 istället och vänta till måndag?

Kantarellkisse, hoppas att du får ordning på tabletterna!

Jag har heller ingen aning om vad man ska göra om det är missfall....

• kantarellkisse

Jag TROR att det kan vara lite sent att börja på dag 6, men jag får alltid börja rätt tidigt - börjar redan dag 3 och övergår sedan till Puregon dag 8-10. Men nä... jag får ingen ordning, slarvmaja har inte ens noterat mensens ankomst. Jag har bestämt att jag tror att jag ska ta en tablett till imorgon innan jag går över till sprutorna... Och så får jag hoppas det blev rätt, eller möjligen så fel att det var skillnaden som gjorde barnet

• Skytten

Jag ringde gynakuten och blev sittande där i fyra timmar.... Men det var bra för de konstaterade att det inte var ett missfall utan troligen en ovanligt kraftig mens och bollen som kom ut var kanske en bit slemhinna. Det var svårt att säga. Men det innebär i alla fall att jag får börja med pergo i morgon.

Svar på tråden Vågar inte börja med pergotime. MIsstänker att min mens i själva verket är missfall. Vad gör jag?