• jimpa86

sertralin

hallå där ute... har lite funderingar, har för ca 8 veckor sen börja äta sertrali mot min ångest, tar nu 75mg, mina funderingar är, tycker att ja gått ner i vikt,evigt trött,ilamående,orkeslös å seg i hela kroppen, blir inte mycke gjort på dagarna känns som man hamnat i underläge på nå vis, nån som ätit sertralin en längre tid?
    när börjar de vända?

• Svar på tråden sertralin
  • Anonym

min man har ätit sertralin i ca 2 år och är jämt och ständigt trött orkeslös och seg.

• Anonym

kolla att de kollat sköldkörtelhormoner innan depressionsdiagnosen ställdes.

• Anonym

Jag åt sertralin under 10 års tid sedan jag var 13 år och jag var mycket trött och så men det är jag ju även nu när jag slutat i ochförsig. En annan sak jag tyckte med medicinen var att jag fick sån ökad aptit och har gått upp massor i vikt. Har ganska nyligt slutat och det har varit skitjobbigt då allt kommit tillbaka till verkligheten eller vad man ska säga. Min åsikt är att medicin skrivs ut alltför lätt och att det inte utreds om man verkligen ska ha medicin eller om det egentligen är något annat man behöver.

• Anonym

glömde skriva att också min man gått upp i vikt..vet dock inte om de beror på sertralin för han äter annnan medicin med, men de började i samband med att han åt sertralin, och han har gått upp 30 kg.

• Anonym (Tea)

När man börjar en sån här behandling gäller det att ha förtröstan. Preparatet gör att det händer någonting i kroppen, man ska inte behöva må som man gjorde när man insjuknade. Man ska med tiden bli fri från sin depression, sitt tvångssyndrom, stresssyndrom eller sociala fobi.

På dessa åtta veckor känner du en skillnad (trött, orkeslös,seg) dessa känslor kanske är bättre för dig just nu med tanke på hur du kände det förut. Med tiden så planas det ut och du känner dig "normal" i förhållande till ditt sjuka jag.

Ha tillförsikt och se tiden an. Låt läkningen ta den tid som är nödvändig. Var lugn och låt andra hjälpa med sitt kunnande och de mediciska åtgärder som finns tillgängliga. Låt det få ta den tid som behövs och stressa inte fram att bli återställd direkt.

Ta hand om dig och låt medicinen vara ett komplement till ditt nya, insiktsfulla jag.

Kram och lycka till från en som behandlats på liknande sätt och nu studerar till farmaceut.

• jimpa86
    Anonym skrev 2009-11-13 23:26:07 följande:
    glömde skriva att också min man gått upp i vikt..vet dock inte om de beror på sertralin för han äter annnan medicin med, men de började i samband med att han åt sertralin, och han har gått upp 30 kg.
    ok, jag har snarare gått ner i vikt och fått minskad aptit
  • jimpa86

Anonym (Tea) skrev 2009-11-14 00:50:21 följande:

När man börjar en sån här behandling gäller det att ha förtröstan. Preparatet gör att det händer någonting i kroppen, man ska inte behöva må som man gjorde när man insjuknade. Man ska med tiden bli fri från sin depression, sitt tvångssyndrom, stresssyndrom eller sociala fobi.På dessa åtta veckor känner du en skillnad (trött, orkeslös,seg) dessa känslor kanske är bättre för dig just nu med tanke på hur du kände det förut. Med tiden så planas det ut och du känner dig "normal" i förhållande till ditt sjuka jag.Ha tillförsikt och se tiden an. Låt läkningen ta den tid som är nödvändig. Var lugn och låt andra hjälpa med sitt kunnande och de mediciska åtgärder som finns tillgängliga. Låt det få ta den tid som behövs och stressa inte fram att bli återställd direkt.Ta hand om dig och låt medicinen vara ett komplement till ditt nya, insiktsfulla jag.Kram och lycka till från en som behandlats på liknande sätt och nu studerar till farmaceut.
    jo de klart känns ju lite bättre nu de gör de,än för några veckor sen
  • Anonym

Anonym (Tea) skrev 2009-11-14 00:50:21 följande:

När man börjar en sån här behandling gäller det att ha förtröstan. Preparatet gör att det händer någonting i kroppen, man ska inte behöva må som man gjorde när man insjuknade. Man ska med tiden bli fri från sin depression, sitt tvångssyndrom, stresssyndrom eller sociala fobi. På dessa åtta veckor känner du en skillnad (trött, orkeslös,seg) dessa känslor kanske är bättre för dig just nu med tanke på hur du kände det förut. Med tiden så planas det ut och du känner dig "normal" i förhållande till ditt sjuka jag. Ha tillförsikt och se tiden an. Låt läkningen ta den tid som är nödvändig. Var lugn och låt andra hjälpa med sitt kunnande och de mediciska åtgärder som finns tillgängliga. Låt det få ta den tid som behövs och stressa inte fram att bli återställd direkt. Ta hand om dig och låt medicinen vara ett komplement till ditt nya, insiktsfulla jag. Kram och lycka till från en som behandlats på liknande sätt och nu studerar till farmaceut.
    när ska min man bli piggare då? han har ätit dem i 2 år.
  • jimpa86
    Anonym skrev 2009-11-13 23:26:07 följande:
    usch 2år låter jobbigt de, är han sjukskriven då eller? vad har han för sig om dagarna då? ja har iaf märkt de går bara inte ligga i soffan hela dagarna man måste nog försöka aktivera sig så gått de går,
  • Anonym
    jimpa86 skrev 2009-11-14 12:04:16 följande:
    usch 2år låter jobbigt de, är han sjukskriven då eller? vad har han för sig om dagarna då? ja har iaf märkt de går bara inte ligga i soffan hela dagarna man måste nog försöka aktivera sig så gått de går,
    ja han är sjukskriven. nu är han sjukskriven fram till mars, o det är tänkt att han ska arbetsträna under tiden.

ta en halvtimmes promenad om dagen, det ger mycket. att bara sitta inne funkar inte i längden. min man gjorde det förut, men har nu börjat gå ut mer + träna varannan dag. jag märker att han är gladare och lite piggare.
Svar på tråden sertralin