Ni som är ensamstående o får hjälp av soc m lägenhet o pengar!
Jag är beräknad 15e mars och bor för tillfället i en 1a på 27kvm, utan kök,spis, sovrum etc.Alltså ingen plats över till någonting. Har bett min soc.om hjälp med ny lägenhet för att jag och barnet ska få plats i en lägenhet där vi båda kan röra oss och bosätta oss permanent. Men hon har sbolut inte tänkt betala något annat än min nuvarande hyra, 2265:- och ingen annan lägenhet får jag förän dess att barnet är MINST 6månader.
Jag har nu hittat en 2a på 70kvm nära centrum i Skellefteå som går på 5100:-, dvs att den skulle kosta 4000:- m. bostadsbidrag, jan & feb. Sedan barnet är fött kommer hyran endast ligga på 2600:- m bostadsbidrag.
jag funderar på att gå till soc. chefen på måndag morgon för att diskutera mitt boende och min ekonomiska situation (arbetslös) och hoppas på att få ett positivt svar från honom ang. lägenhetsbytet.
Själv tycker jag att detta är en rimlig hyra för mig och barnet (blir ensamstående) för jag kan verkligen inte bo i en liten 1a på 27kvm utan kök med ett barn i hemmet!! :(
Skulle gärna betala hyran själv om jag inte hade socbidrag på ynka 3700kr/mån :(
Hur är det för er andra i liknande situation?? Hur bor ni och hur resonerar er soc ang. lägenhet och hyra?? Eller är det jag som har fel i mitt resonemang??