våldtäktsförsök lägenhetsbyte nekad.. snälla hjälp
Hejsan nu är de så här.
Jag har fått avslag om lägenhetsbyte av våran hyresvärd. Jag har en som vill byta min lägenhet men problemet för min hyresvärd är att båda lägenheterna är lika stora och samma hyra. Båda lägenheterna är inom samma område och samma hyresvärd.
Min anledning till bytet är av speciellt skäl som inte hyresvärden tar någon som helst hänsyn till
Mina anledningar.
Jag var för 3 år sedan utsatt för ett ev våldtäckts försök bodde då på samma område som denna man. Sedan flyttade jag till min nuvarande lägenhet och tyckte de var så otroligt skönt att komma bort från honom och slippa vara rädd att stöta på honom och att han skulle försöka igen. Finns polisanmälan som styrker detta.
Nu är de tyvärr så att dit jag flyttade så är denna man bekant med en i min trappuppgång så jag måste leva med rädslan att stöta på honom i mitt eget trapphus även i detta hem. Jag har träffat honom några gånger i mitt vilket gör min livrädd att han ska trycka in mig i lägenheten och försöka igen. Sedan har jag epelepsi som påverkas mycke dåligt om jag utsätts för denna stress och panki känsla av att träffa honom.
Jag vill gäran bo kvar på samma område men ej i denna trapp så en som bor längre bort på området som har samma storlek på sin lägenhet vill byta med mig vilket jag tyckte var toppen för de skulle lösa mitt problem.
Så vi skickade in en lägenhetsansökan om byte men fick avslag
De sa att de inte var skäl nog att de inte kan godkänna när de inte är pgr ekonomiska eller att man är behov av en större eller mindre lägenhet att de inte var deras sak att de var mellan mig och mannen och att jag måste bearbeta mina rädslor för denna man.
Sedan tyckte dom de var så länge sedan händelsen inträffade. Jag har sökt hjälp och pratat med psykolog om detta men paniken och rädslan finns kvar lika starkt för denna man som jag ständigt måste möta i mitt trapphus.
Nu till frågan vi har skickat in en överklagan till hyresnämden. Tror ni att domm bedömmer detta som skäl nog för att godkänna ett byte. Svara SNÄLLA